Чао, Alitalia: Италия има нов национален авиопревозвач

Чао, Alitalia: Италия има нов национален авиопревозвач

След по-малко от седмица ще бъде даден официален старт на най-новата авикомпания в света – ITA, съкратено от Italia Trasporto Aereo. Това ще е новият национален превозвач на Италия след закриването на фалиралата Alitalia на 14 октомври. Тя ще заработи още на следващия ден, предаде CNN.

За съществуването на ITA напоследък се води дебат – достатъчно отделена ли е от Alitalia. През септември в свое решение Европейската комисия постанови, че новата компания не е икономически наследник на фалиралия превозвач. Това даде зелена светлина за начало на дейността ѝ.

Кой притежава ITA?

Italia Trasporto Aereo е 100% собственост на Министерството на икономиката и финансите на Италия според документи, подадени в Министерството на транспорта на САЩ.

Докъде ще пътува новата компания?

ITA ще вземе по-голямата част от маршрутите на Alitalia.

В Италия: Бриндизи, Болоня, Бари, Венеция, Верона, Генуа, Катания, Ламеция Терме, Милано, Наполи, Палермо, Пескара, Реджо Калабрия, Рим, Торино и Триест.

На къси и средни разстояния: Алжир, Амстердам, Атина, Барселона, Брюксел, Дюселдорф, Женева, Кайро, Лондон, Мадрид, Малта, Мюнхен, Ница, Париж, Тел Авив, Тирана, Цюрих.

На дълги разстояния: Ню Йорк и Токио

През март 2022 г. предстои към този списък да бъдат добавени и Бостън, Буенос Айрес, Маями и Сао Пауло, както и Люксембург, Щутгарт и Флоренция. Още европейски дестинации са планирани за следващото лято.

ITA ще вземе ли самолетите на Alitalia?

Не за постоянно. Едно от решенията на новата компания е да има флот от самолети Airbus. Тя ще купи 28 нови летателни апарата и ще наеме други 45 при условия, по-добри от тези на Alitalia.

Първите нови самолети ще влязат в експлоатация в началото на 2022 г., като до 2025 г. 70% от флота ще е съставен от машини от ново поколение, които вредят по-малко на околната среда. До средата на десетилетието те трябва да станат 105.

Преди да полети на 15 октомври, ITA ще е придобила „определени активи“ от Alitalia, включително самолети. Това означава, че в началото вероятно ще ги използва.

Колко струва?

Анализ на CNN сочи, че билет за двупосочно пътуване от Милано до Лондон е на цена от 98 долара, с 22 долара повече от същия маршрут със самолет на British Airways. Ryanair на свой ред таксува с 22 долара.

COVID мерките на борда

ITA вече обяви, че всички от персонала трябва да са ваксинирани. Носенето на маски е задължително за пасажерите. В багажните отделения е забранено съхраняването на дрехи, а хората ще се качват на борда в малки групи. Бизнес класата е затворена, но тези, които имат право на достъп до нея, ще получат талон, който да използват в обектите за храна на летището.

От компанията посочват, че благодарение на HEPA филтрите въздухът в самолетите е стерилен и се обновява на всеки 3 минути.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Визита в Шотландия: Тръмп предупреди Европа да спре „ужасното нашествие“ от мигранти
Пеевски: КПК трябва да бъде закрита, за да престанат фалшивите драматургии, че била бухалка
На днешната дата 26 юли. Имен ден празнуват Параскева, Парашкева
Сръбските власти затвориха ресторант на световния режисьор Емир Кустурица в eтноселото Дървенград
Нова епизод: Черният леопард забелязан до шуменския кв. „Мътница“, местните жители са предупредени
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
CNN: Сблъсъкът на астероида „Убиец на градове“ с Луната е опасен за сателитите и астронавтите