Четвърти годишен форум "Отговорни производители" - Панел III

Четвърти годишен форум

Четвърти годишен форум "Отговорни производители" - Панел III

Кризите са точното време за иновации. Около това твърдение се обединиха участниците в третия панел „Иновации по време на криза” – част от четвъртия поред форум „Отговорни производители”, иницииран от списание „Мениджър”.

Действията носят промяната – това е виждането на Kaufland България, заяви в началото Гергана Димитрова, мениджър „Корпоративни комуникации“. Ритейл веригата си поставя за цел до 2025 г. да се превърне в „климатично неутрална компания”. С други думи да сведе негативния ефект от дейността си до минимум, да намали с над 80% оперативните емисии, в съответствие с Парижкото споразумение за ограничаване на затоплянето на климата с градус и половина, като стимулира доставчиците си за същото отговорно поведение.

Българска банка за развитие (ББР) се опитва да обхване сегмент, който среща определени трудности да достигне до финансиране от други търговски банки. Така Владимир Георгиев, изпълнителен директор на ББР, определи мисията на институцията. „Предлагаме различни структурирани кредити и продукти за кредитополучатели, които са жизнеспособни, но имат някакъв вид затруднение – било то че са на загуба, просрочие по кредит в друга търговска банка или към държавата”, уточни банкерът . За пример той посочи програмата за изграждането на фотоволтаични централи до 1 мегават за нуждите на бизнеса. Кредитният продукт е в отговор на растящото притеснение на компаниите от стойностите на електроенергията у нас и в Европа, и повишаващото се търсене. Банката осигурява до 95% от необходимото финансиране, да останалите 5 на сто са самоучастие, като срокът за погасяване е 15 години, изтъкна Георгиев. Банката подкрепя с ликвидни средства и розопроизводителите, като изискванията за обезпеченост са минимални, в т.ч. розово масло, а финансирането за ликвидни средства е до един милион лева.

В дискусията, модерирана от Доника Ризова, участници бяха и Яна Иванова, изпълнителен директор на сдружението „Храни и напитки - България“, както и Пламен Пенев, изпълнителен директор на SimLogic.

Панел I: Българските производители – бягане с препятствия

Панел II: Нови потребителски нагласи

 

Ексклузивен партньор на форума е: Кауфланд България

Четвърти годишен форум „Отговорни производители се провежда с подкрепата на: Българска банка за развитиеКенарСдружение „Храни и напитки България“

Медийни партньори: Българска национална телевизияdir.bgBloombergTVdnes.bg

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ