Барът на бъдещето и концепцията за дигитална трансформация на хотелиерството

Барът на бъдещето и концепцията за дигитална трансформация на хотелиерството

Барът на бъдещето и концепцията за дигитална трансформация на хотелиерството

Coca-Cola стартира план за дигитална трансформация на испанската индустрия на хотелиерството, който ще включва проектиране на това какъв ще бъде барът на бъдещето. Компанията за безалкохолни напитки разполага с технологични гиганти като IBM, Microsoft, Servicenow, Salesforce или SAP за внедряването му, в допълнение към консултанти като Deloitte или Cap Gemini. Инициативата ще се материализира в два различни етапа: в стартирането на портал за клиенти, от който да се осъществява цялото управление и администриране на поръчки, които вече съществуват на други пазари, и в инструмент, Bartalent Lab, който ще им помогне в процеса на дигитализация, информира eleconomista.es

"Правим 300 000 седмични посещения на клиенти, както барове, така и магазини за хранителни стоки и целта е с помощта на новия портал да поддържаме по-дигитална връзка, с персонализирани оферти и онлайн административно управление. Т. нар. "Портал за клиенти" вече има 40 000 асоциирани барове и ресторанти и идеята е, че малко по малко те ще се увеличават", обяснява Дейвид Маримон, ръководител на информационните технологии на компанията за бутилиране на Coca-Cola European Partners в Иберийския полуостров и ръководител на новите технологии в компаниятя.

Дигитален инструмент

Новата платформа предлага възможност на клиентите да имат цифрови карти с QR кодове или да се научат да разработват онлайн маркетингови стратегии, да контролират удовлетвореността на потребителите в социалните мрежи и дори да управляват резервациите напълно цифрово.

„Bartalent Lab е основен инструмент в отношенията ни с професионалистите “, казва Маримон. През последните месеци платформата увеличи броя на потребителите и броя на посещенията съответно с 134% и 149%.

Чрез първата инициатива хотелиерите, абонирани за Bartalent Lab, имаха възможносттта да дигитализират писмата си, предлагайки по този начин възможност за консултиране с тях чрез мобилните устройства на потребителите.

„Това е вътрешна система, която сме създали, но искаме тя да стане по-мащабна, за да включим нови разработки като достъп до услугите Take Away и Delivery. Възможно е дори да се установи цифрово взаимодействие между потребителя и сервитьора“, обясняват от Coca-Cola. За лицето, отговорно за технологичното развитие на марката безалкохолни напитки, крайната преследвана цел е икономическото възстановяване след затварянето на заведенията и изолацията, която да се основава на дигитализацията.

Промяна на стратегията

И въпреки, че големите вериги ресторанти вече стартираха ясна стратегия за дигитализация, в Испания все още има много на брой малки барове и ресторанти, които бяха изоставени и сега, поради кризата, причинена от коронавируса, те ще трябва да ускорят процеса на дигитализация.

Крайната цел е баровете, които досега залагаха до голяма степен на един канал, да станат достъпни чрез повече канали, благодарение на тази трансформация. Като се има предвид, че това е един от най-тежко засегнатите от кризата сектори, състоящ се най-вече от дребни бизнесмени, по данни на испанската хотелиерска индустрия сега той е изправен пред тежко изпитание - до края на годината се очаква да затворят врати над 40 000 заведения.

Използване на данни

В допълнение към процеса на дигитална трансформация, насърчаван от Coca-Cola European Partners за сектора на хотелиерството, компанията за бутилиране поддържа ангажимент за използването на големи масиви от данни.

„Чрез улавяне на информация, получена от новата технология, може да се извърши планиране, анализ и прогнозиране на пазарните тенденции. Поемаме твърд ангажимент за инструменти, които ни позволяват не само да събираме данни, но и да правим изчерпателен анализ на тях; които ни позволяват да правим прогнози за тенденциите на пазара и ни помагат при вземането решения в производството, планирането, логистиката или управлението на продажбите и т.н. По този начин дигиталната трансформация далеч надхвърля обикновените онлайн продажби или връзки с клиенти“, обяснява CIO на компанията Дейвид Маримон. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ