Добри перспективи за часовникарския бизнес на LVMH в Испания

Добри перспективи за часовникарския бизнес на LVMH в Испания

Френският луксозен гигант LVMH вижда добри перспективи за възстановяване на часовникарския си бизнес в Испания след спада на доходите и печалбите през 2020 г., причинени от пандемията, пише cincodias.elpais.com

Групата, собственост на Бернар Арно, осъществява тази дейност чрез дъщерното си дружество LVMH Relojería y Distribución España, което както е подробно описано в годишните му отчети за финансовата 2020 година, основната му дейност е разпространението на часовници с марка Tag Heuer, в допълнение към ремонт на своите продукти и на марките Zenith и Dior и директно управление на собствен магазин и два търговски обекта, както и ъгъл, разположен в центъра на El Corte Inglés.

Тази компания регистрира продажби през 2020 г. от 16,3 милиона евро, което е спад от 28% в сравнение с предходната година. Състоянието на тревога, постановено в Испания, прекъсва дейността му поради затварянето на магазини по време на локдауна миналата година.

Това предизвика одобряването на ERTE за 50 служители и предоговаряне на наемите в имотите, заети от магазините му, в допълнение към намаляване на маркетинговите му инвестиции. По-конкретно, компанията успя да намали разходите за лизинг с 5% и разходите, свързани с реклама и връзки с обществеността, с 30%.

Тези икономии на разходи помогнаха на това дъщерно дружество да поддържа рентабилност в края на годината, получавайки печалба от 109 553 евро, въпреки че това беше със 70% по-ниско от това, получено в края на 2019 г.

Въпреки всичко, нейните администратори са оптимистично настроени за текущата финансова година, поради поредица от събития, които както се отчита в доклада на ръководството, "ще означават значителен ръст както на оборота, така и на рентабилността на компанията". 

По-конкретно, има три определящи фактора, които бележат еволюцията на часовникарството и бижутата на LVMH през 2021 г. Първият - от февруари отговаря за директното разпространение на часовници от марката Hublot, една от основните часовникови марки на френската група, както в Испания, така и в Португалия. Вторият - от миналия месец също започна да разпространява продуктите на марката Tag Heuer в Португалия, нещо, което досега правеше само в Испания. И третият фактор е свързан с еволюцията на самата икономика.

Според компанията тези три фактора ще доведат до удвояване на приходите спрямо 2020 г. и до значително увеличаване на оперативната печалба. Ако те бъдат изпълнени, часовниците и бижутата на LVMH биха надхвърлили оборот от 32 милиона евро, което би било най-високата цифра от поне 2008 г. Това също ще означава прекратяване на тригодишна серия от спад на продажбите. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ