Доволните клиенти създават пазарно предимство

Доволните клиенти създават пазарно предимство

Българският пазар има много голям потенциал и навлизането на електронната търговия ще продължи да се ускорява, прогнозира управителят на платформата за онлайн търговия eMAG за България Силвиу Гугуи

- През 2020 г. станахме свидетели на бум в електронната търговия. Продължава ли този възходящ тренд за компаниите в бранша и по-специално за eMAG?

- Новата нормалност безспорно е дигитална, но е важно да се знае, че не е достатъчно само да имаш онлайн магазин. За успешен бизнес се нуждаеш от опит, способност постоянно да осигуряваш високо ниво на услуги. Да гарантираш веригата за доставки и логистиката и да отговаряш своевременно на нуждите на клиентите. В eMAG се стремим да бъдем т.нар. one stop shop за клиентите в България. Продължаваме да се развиваме благодарение на факта, че постоянно предлагаме иновации, все по-добри услуги, още по-голям избор от продукти, добри цени и отлично потребителско изживяване.

- Какво още е необходимо, за да може България да догони развитите европейски пазари по отношение на електронната търговия?

- Българският пазар има много голям потенциал и навлизането на електронната търговия ще продължи да се ускорява. Броят на потребителите, които използват интернет за пазаруване, се е увеличил значително и това ще продължи да стимулира развитието на сектора, както и диверсификацията на продуктовите категории.

- Кои са основните тенденции в сектора, които да следим през тази година?

- Като категории виждаме растеж в модата, дом и декор, продуктите за ежедневна употреба и за деца – като играчки например. Съдействайки на клиентите в потребителското им изживяване с платформата, внедрихме редица иновации за тези сфери на интерес. Например Deco Story – интерактивен каталог с продукти и идеи за мебели, както и дигитален асистент за различни категории, който стъпка по стъпка превежда потребителите към най-подходящия за тях вариант. Очакванията ни са насочени към увеличаване на картовите плащания и разнообразяване на пазарската количка с продукти от различни категории.

- Какви са очакванията ви за развитието на сектора?

- 2021 г. беше още една много силна година за компанията, фокусирана върху предоставянето на отлично потребителско изживяване за нашите клиенти чрез осигуряване на по-добри услуги и нарастващ избор от продукти на много добра цена. Продължаваме да развиваме бизнеса на платформата и да се фокусираме върху повишаване на осведомеността за различните продуктови категории, които предлагаме наред с електрониката и IT.

В стремежа си винаги да планираме напред засилваме така наречения омниканален подход към присъствието ни в България с нашите 3 шоурума, идващи с много допълнителни предимства за потребителите. Работата върху удовлетвореността на клиентите е ключът за генериране на повече стойност за компанията и за пазарно предимство. Клиентите вече са видели и изпитали свободата и удобството, които им предлагаме. Сега предизвикателството ще бъде да продължим, да ги надминем и да им предлагаме днес решения, от които ще се нуждаят утре.

Текстът е от бр. 02/2022 на сп. „Мениджър“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Цитат на деня
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании