Доволните клиенти създават пазарно предимство

Доволните клиенти създават пазарно предимство

Българският пазар има много голям потенциал и навлизането на електронната търговия ще продължи да се ускорява, прогнозира управителят на платформата за онлайн търговия eMAG за България Силвиу Гугуи

- През 2020 г. станахме свидетели на бум в електронната търговия. Продължава ли този възходящ тренд за компаниите в бранша и по-специално за eMAG?

- Новата нормалност безспорно е дигитална, но е важно да се знае, че не е достатъчно само да имаш онлайн магазин. За успешен бизнес се нуждаеш от опит, способност постоянно да осигуряваш високо ниво на услуги. Да гарантираш веригата за доставки и логистиката и да отговаряш своевременно на нуждите на клиентите. В eMAG се стремим да бъдем т.нар. one stop shop за клиентите в България. Продължаваме да се развиваме благодарение на факта, че постоянно предлагаме иновации, все по-добри услуги, още по-голям избор от продукти, добри цени и отлично потребителско изживяване.

- Какво още е необходимо, за да може България да догони развитите европейски пазари по отношение на електронната търговия?

- Българският пазар има много голям потенциал и навлизането на електронната търговия ще продължи да се ускорява. Броят на потребителите, които използват интернет за пазаруване, се е увеличил значително и това ще продължи да стимулира развитието на сектора, както и диверсификацията на продуктовите категории.

- Кои са основните тенденции в сектора, които да следим през тази година?

- Като категории виждаме растеж в модата, дом и декор, продуктите за ежедневна употреба и за деца – като играчки например. Съдействайки на клиентите в потребителското им изживяване с платформата, внедрихме редица иновации за тези сфери на интерес. Например Deco Story – интерактивен каталог с продукти и идеи за мебели, както и дигитален асистент за различни категории, който стъпка по стъпка превежда потребителите към най-подходящия за тях вариант. Очакванията ни са насочени към увеличаване на картовите плащания и разнообразяване на пазарската количка с продукти от различни категории.

- Какви са очакванията ви за развитието на сектора?

- 2021 г. беше още една много силна година за компанията, фокусирана върху предоставянето на отлично потребителско изживяване за нашите клиенти чрез осигуряване на по-добри услуги и нарастващ избор от продукти на много добра цена. Продължаваме да развиваме бизнеса на платформата и да се фокусираме върху повишаване на осведомеността за различните продуктови категории, които предлагаме наред с електрониката и IT.

В стремежа си винаги да планираме напред засилваме така наречения омниканален подход към присъствието ни в България с нашите 3 шоурума, идващи с много допълнителни предимства за потребителите. Работата върху удовлетвореността на клиентите е ключът за генериране на повече стойност за компанията и за пазарно предимство. Клиентите вече са видели и изпитали свободата и удобството, които им предлагаме. Сега предизвикателството ще бъде да продължим, да ги надминем и да им предлагаме днес решения, от които ще се нуждаят утре.

Текстът е от бр. 02/2022 на сп. „Мениджър“

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Като в "доброто" старо време: Първият "Магазин за хората" дебютира с опашки и празни рафтове
Тръмп: Никога не сме били толкова близо до споразумение за Украйна, колкото сега
Техники, които ще ви помогнат да заспите по-бързо
Съвети от банкерите: Какво да правим при смяната на лева с евро?
Кои са знаците, че се справяте по-добре в живота, отколкото си мислите?
Емблематичният фосил „Малкото стъпало“ – неочаквана еволюционна загадка
Ядрената индустрия ще добави 15 реактора догодина след спада в капацитета през 2025 г.
Времето във вторник: Сутринта - мъгли, следобед - слънце