Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Естонски стартъп за превози и доставки въодушеви инвеститорите, достигна оценка от 7,4 млрд. евро
Базираният в Естония стартъп за коли под наем, доставка на храна и споделени превози – Bolt, бе оценен на 7,4 млрд. евро в нов рунд финансиране, воден от американските фирми Fidelity и Sequoia Capital. Компанията е събрала нови 628 млн. евро, предаде CNBC.
Инвестицията е подкрепена и от Whale Rock, Owl Rock и някои от съществуващите инвеститори на Bolt, която е на 8 години. Фирмата е основана през 2013 г. и се превърна в голям конкурент на Uber на ключови пазари като Лондон и Париж. Оттогава се разшири в няколко други бизнес линии, включително онлайн доставка на храна, хранителни стоки и наем на електронни скутери.
Според съоснователя и главен изпълнителен директор Маркус Вилиг инвеститорите започват да виждат стойността от „супер приложението“, концепция, която обхваща множество услуги, комбинирани в една платформа. Тенденцията е особено популярна в части от Азия, но се развива по-бавно в Европа и Северна Америка.
В сайта на Bolt се посочва, че в момента компанията има над 75 млн. потребители в повече от 45 държави, а служителите ѝ са над 2500.
Запитан дали Bolt ще търси първично публично предлагане, Вилиг коментира, че има повече от достатъчно пари на частните пазари. „В дългосрочен план ли? Най-вероятно да, ще станем публични“, каза той, но допълни, че не бързат с това решение.
Миналата година в Естония стартъпът лансира Bolt Market, своята 15-минутна услуга за доставка на продукти. Подобно на конкурентите, фирмата разчита на т.нар. „тъмни магазини“, които само изпълняват онлайн поръчки и не обслужват клиенти на място във физически обект. Bolt Market вече работи в 10 държави. Вилиг каза, че е възможно компанията да похарчи стотици милиони за изграждане на този свой бизнес през следващите години.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.