Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Glovo купува активите на Delivero Hero в Централна и Източна Европа
Испанската платформа за доставка Glovo обяви тази сряда, че е постигнала различни споразумения за придобиване с Delivery Hero, основния си акционер, за закупуване на различни компании от групата в Централна и Източна Европа. По-конкретно, Glovo ще купува foodpanda в Румъния и България, марката Donesi в Сърбия, Черна гора и Босна и Херцеговина и Pauza в Хърватия. Операциите са на обща стойност 170 милиона евро, а сумата ще бъде платена в брой, обяснява компанията в изявление, цитирано от cincodias.elpais.com.
Различните споразумения включват предимно договори за кетъринг и клиентски портфейл, в допълнение към някои активи на Румъния Dmart, които включват договорите за наем, споразуменията с доставчиците на хранителни стоки и мебелите и съоръженията.
Очаква се сделките в Босна и Херцеговина, България, Хърватия, Черна гора и Сърбия да приключат през следващите седмици. Тези операции са предмет на спазване на условията и съответните одобрения. От своя страна операцията в Румъния ще приключи след получаване на одобрението на органа по конкуренцията.
Glovo, базирана в Барселона, обяви преди няколко седмици поредното споразумение за придобиване на местна словенска компания Ehrana. Очаква се сделката да приключи през следващите месеци, докато компанията вече работи заедно с Ehrana за определяне на стратегията за преход за потребители, заведения и дистрибутори.
Delivery Hero повиши дела си в Glovo до 37%, след като инжектира в компанията 229 милиона от 450 милиона евро, набрани от испанската компания в последния й кръг на финансиране през април миналата година, най-високият досега достигнат от испански стартъп.
"Важно е да се съсредоточим върху пазари, на които виждаме възможността за лидерство и където можем да бъдем устойчиви. Централна и Източна Европа са съществена част от този план. Услугите при поискване се приемат много добре в региона и ние сме доволни, че можем да укрепим и увеличим присъствието си в страни, които продължават да представят голям потенциал за растеж", коментира Оскар Пиер, главен изпълнителен директор и съосновател на Glovo.
За да се съсредоточи върху пазарите, където те могат да бъдат лидери, Glovo продаде своите латиноамерикански операции на Delivery Hero в края на 2020 г. за около 230 милиона евро. Тогава компанията увери, че напуска споменатия пазар, за да се утвърди и да постави фокуса на растежа в Европа, Източна Европа, Африка и Близкия изток, да заложи на мултисервиз и да инвестира в технологии.
"Delivery Hero е изградил водещ бизнес в балканския регион през последните години. Предвид оперативната сложност на бизнеса и приоритетите, които имаме, ние вярваме, че Glovo е в по-добра позиция да продължи да изгражда отлично изживяване за нашите потребители в региона", коментира главният изпълнителен директор и съосновател на Delivery Hero Никлас Остберг.
Платформите на Delivery Hero в гореспоменатите страни ще бъдат ребрандирани с марката на компанията Glovo по време на преходен период от шест месеца. Надзорният съвет на Delivery Hero одобри сключването на предварителни споразумения за продажба.
Glovo доставя всякакви продукти у дома за около 10 милиона потребители в 20 страни. Компанията е забелязала скок в търсенето по време на пандемията Covid-19, когато потребителите са били затворени в домовете си.
Новото споразумение между Glovo и Delivery Hero идва в момент, в който испанската компания се сблъсква с нарастваща регулация в Испания след одобрението на закон, който регулира условията на работа на доставчиците от цифрови платформи. След като беше одобрен на 11 май, платформите имат срок до 12 август, за да могат дистрибуторите им да спрат да бъдат самоосигуряващи се и да започнат да получават заплати.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.