Големите автомобилни производители отчетоха загубите си

Големите автомобилни производители отчетоха загубите си

Повечето водещи автомобилни производители завършват втората третина на 2020 година с големи загуби, а малкото, които все още на печалба, отчитат сериозно намаление. Въпреки, че ситуацията на пазара се подобрява, анализаторите прогнозират сериозен спад на продажбите в края на годината. През изминалата седмица част от най-големите автомобилни концерни представиха своя отчет за първата половина на годината, като очаквано резултатите им са доста лоши заради въведените в цял свят карантинни мерки заради пандемията от коронавирус.

Компанията Toyota отчете резултатите само за първото тримесечие, тъй като според нейните разчети то стартира от 1 април, което съответства на второто тримесечие на годината. Чистата печалба на японския производител е намаляла със 74% - до 1,5 млрд. щатски долара, което все пак е по-добре от прогнозата на финансовите експерти. Повечето от тях очакваха, че Toyota ще е на загуба. Като цяло, приходите на японската компания са намалени с 40% и за периода от 1 април до 31 юли те са 43,5 млрд. долара.

На свой ред, Volkswagen отчете второто си тримесечие, през което приходите на компанията са спаднали с 37% - до 41,1 млрд. евро. За този период германският производител отчита загуба от 4,2 млрд. евро срещу приход от 5,1 млрд. през същия период на 2019 годината. Заради лошите резултати, ръководството на компанията намали дивидента по акциите си – от 6,5 евро на 4,5 евро за бройка.

Друг германски производител – BMW, също отчете загуби, като това се случва за първи път от 11 година насам. Те са в размер на 666 млн. евро, след като по същото време преди година баварският производител обяви печалба от 2,2 млрд. евро. Приходите на BMW за периода са намалели с 22,3% - до 20 млрд. евро.

Концернът Fiat Chrysler Automobiles завършва второто тримесечие със загуба от 1,1 млрд. евро, както и с намаляване на приходите с 56% - до 11,7 млрд. При конкурента General Motors загубата е 758 млн. долара (печалба от 2,4 млрд. преди година), а приходите са спаднали с 53% - до 16,8 млрд.. долара.

В най-тежко поколение се оказва алиансът Renault-Nissan-Mitsubishi, чиято загуба е 7,4 млрд. евро, а при приходите са намалели с 34,3% - до 18,4 млрд. евро.

На обратния полюс е групата PSA, в която влизат Peugeot, Citroen и Opel, при която приходите са спаднали с 34,5% - до 21,5 млрд. евро. Производителят обаче все пак отчита печалба от 595 млн. евро, като това е 3 пъти по-малко от същия период на 2019 година. В същото време прогнозите на експертите не са особено обнадеждаващи. Според Европейската асоциация на автомобилните производители, до края на годината в ЕС ще бъдат продадени 9,6 млн. нови автомобили, което е с 25% по-малко в сравнение с 2020 г.

Други предвиждания сочат, че в световен мащаб спадът на продажбите ще бъде около 20% - до 70 млн. автомобила. Агенция S&P Global Ratings очаква догодина да има увеличение с 10%, а пазарът да се завърне на старите си нива едва в края на 2022 година.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Борисов: Ще бъдем консолидирни тези дни, не на инат, а за да влезем в еврозоната
Тръмп пред Politico: Ситуацията в Европа е тежка и заплашва бъдещето на континента
Зеленски: Готови сме за прекратяване на огъня срещу енергийни обекти, ако Русия се съгласи на това
Албанският „Крал на бягствата“ се измъкна за четвърти път от италиански затвор
Саудитска Арабия позволява на богати чужденци да си купуват алкохол
Има 7 вида почивка. От кой тип се нуждаете?
Затвор ол инклузив: Турция строи огромна съдебна зала за едновременни процеси срещу стотици обвиняеми
Парадоксът на успеха – защо постигането на вашите целите няма да ви направи щастливи