Huawei за първи път измести Samsung като най-големия доставчик на смартфони в света
Китайският телекомуникационен гигант Huawei се превърна в най-големият доставичк на смартфони в света за първи път в историята, задминавайки Samsung през второто тримесечие на 2020 г, предаде Си Ен Би Си, цитирайки данни на aнaлизaтopcĸaтa фиpмa Саnаlуѕ.
По-голямата част от продажбите идват от Китай, след като международният бизнес на комапнията пострада от американските санкции.
Huawei е продал 55,8 млн. мобилни устройства в периода април-юни, което представлява спад с 5% на годишна база, сочат данните на Canalys. Този резултат обаче е по-добър от представянето на Samsung, чиито продажби са спаднали с 30% в сравнение със същия период на миналата година до 53,7 млн. смартфона.
Това е първият случай, в който Huawei застава на лидерска позиция при продажбите на смартфони за едно тримесечие.
Анализаторите обаче поставят под въпрос способността на Huawei да запази лидерската си позиция, имайки предвид щетите, нанесени върху международния бизнес на компанията от американските санкции.
Над 70% от продажбите на компанията за последното тримесечие са осъществени в Китай, като същевременно с това доставките за международните пазари са паднали с 27% на годишна база.
В Европа, която е ключов регион за Huawei, пазарният дял на компанията през второто тримесечие е паднал до 16% в сравнение с 22% през същия период на 2019 г., сочат данни на Counterpoint Research. На Стария континент китайската компания остава на трето място зад Samsung и Apple.
„Ще бъде трудно за Huawei да запази преднината си в дългосрочен план“, коментира Мо Джиа от Canalys. „Основните партньори на компанията в Европа намаляват доставките на новите модели на Huawei и се насочват към различни марки, за да намалят риска. Силните позиции на компанията в Китай може да не са достатъчни за запазване на лидерството в глобален мащаб, след като световната икономика започне да се възстановява“, добавя той.
Миналата година САЩ постави Huawei в търговския си „черен списък", ограничавайки достъпа на китайската компания до американски технологии. В следствие на това решение новите модели на Huawei не могат да ползват услугите на Google. В Китай, където голяма част от тези услуги са блокирани, забраната няма почти никакъв ефект, но тя нанася щети на международния бизнес на компанията.
Това е една от причините конкурентите на Huawei да печелят пазарен дял. В Европа пазарният дял на Xiaomi е нараснал до 13% през второто тримесечие на 2020 г. спрямо 6% през същия период на 2019 г. , сочат данни на Counterpoint Research
Въпреки заемането на лидерската позиция в световен мащаб , Huawei е постигнал най-слабия ръст на приходи от 2013 г. насам. За първото полугодие компанията отчете приходи от 454 млрд юaнa (64,23 млрд. дoлapa), ĸoeтo представлява ръст от 13,1% в сравнение с предходната година.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.