Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Втората Covid-вълна попари икономическите и потребителските нагласи

Икономическите и потребителски нагласи в ЕС, Еврозоната и в България се влошиха рязко през ноември под въздействието на втората вълна на Covid-19, която заля стария континент. Това показва последното проучване на Европейската комисия.
Индексът, измерващ икономическото доверие в рамките на ЕС, се влоши през ноември за пръв път осем месеца насам, достигайки 86,6 пункта спрямо 90,2 пункта през октомври. Това е най-ниското ниво на индекса от юли.
Аналогичният показател на икономическите нагласи в България пък спадна през ноември до 76,9 пункта от 79,0 пункта през октомври. Това представлява влошаване на бизнес нагласите в нашата страната за втори пореден месец и най-ниско ниво на индекса от август насам. Индексът на потребителското доверие в България пък се влоши през ноември до -31,0 пункта от -29,1 пункта през октомври, достигайки най-ниско ниво от юни.
Подобно на проучването за целия ЕС, през ноември се отчита влошаване на нагласите във всички по-важни сектори на българската икономика. В това число - сферата на услугите (спад на съответния индекс до -8,9 от -11,6 пункта през октомври) и в търговията на дребно (до -4,1 от +3,5 пункта месец по-рано), като в строителството спадът е по-сдържан (до -11,2 от -9,6 пункта). Единствено в промишлеността дори се отчита известно подобрение (до -11,8 пункта през ноември от -12,1 през октомври).
"След частичното възстановяване на потребителските и бизнес нагласите между май и септември и колебанията през октомври, спадът през ноември е първият след драматичното влошаване при първата вълна на коронавирусната пандемия през пролетта", се казва в доклада на Европейската комисия.
Влошаване на нагласите има във всички водещи икономически сектори - промишлеността, сферата на услугите, търговията на дребно и строителството, като най-сериозни са спадовете в сектора на услугите и при търговията на дребно с оглед на факта, че именно те са засегнати най-силно от въведените нови строги противоепидемични мерки в цяла Европа.
Втората вълна на COVID-19 и последвалите я нови локдауни се отразяват доста негативно и на потребителските нагласи, като съответният индекс за еврозоната се понижи през ноември до -17,6 от -15,5 пунктa през октомври, а за целия ЕС - до -18,7 от -16,5 пункта, като и двата индекса достигнаха най-ниски нива от месец май насам.
- В същото време индексът, измерващ очакванията за заетостта и трудовия пазар, също бележи понижение в рамките на целия ЕС (до 87,2 от 90,5) и в частност на еврозоната (до 86,6 от 89,9), а за България - до 99,1 пункта през ноември от 100,2 пункта месец по-рано.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Британският производител на автомобили Aston Martin пуска луксозни бебешки колички
Компании |Френски законодател поиска прокуратурата в Париж да разследва TikTok
Технологии |ИТ секторът в Индия е изправен пред несигурност, след като САЩ предлагат данък върху аутсорсинга
Маркетинг |ФБР предлага 10 милиона долара срещу информация за тартор на опасна хакерска група
Свят |HOLIDAY PARK Красно село отвори врати
Общество | Advertorial |HOLIDAY PARK Красно село отвори врати
Общество | Advertorial |Простреляха приближения до Тръмп консервативен активист Чарли Кърк
Политика |Зеленски призова за създаване на въздушен щит над Европа
Свят |Показното убийство на Чарли Кърк: ФБР издирва стрелеца, след като задържаните по-рано бяха освободени
Свят |Времето: Студен атмосферен фронт носи облаци и дъжд
България |Учителски протести бележат началото на учебната година в Гърция
Общество |Кристин Лагард приветства управителя на БНБ Димитър Радев като наблюдател в Управителния съвет на ЕЦБ
Икономика |УНИЦЕФ: България е сред страните с най-високи нива на затлъстяване сред децата в Европа
Общество |

Коментари
Няма въведени кометари.