Inditex понася първите си тримесечни загуби. Затваря над 1000 магазина

Inditex понася първите си тримесечни загуби. Затваря над 1000 магазина

Inditex понася първите си тримесечни загуби. Затваря над 1000 магазина

Първи загуби в историята на Inditex - компанията, която е собственик на марката Zara. В периода, белязан от пандемията на коронавируса, фирмата е получила отрицателен резултат от 409 милиона евро през първото тримесечие на фискалната 2020-2021 година (от 1 февруари до 30 април), в сравнение с печалбата от 734 милиона година по-рано. Ето защо текстилната компания реши да отложи изплащането на извънредния си дивидент за една година (0,78 евро на акция), чието разпределение беше планирано за 2020 и 2021 г. и което ще бъде разпределено през 2021 и 2022 г.

Освен това тя потвърди, че ще закрие между 1000 и 1200 магазина през тази и следващата година, от които между 200 и 300 в Испания. Става въпрос за печеливши магазини, които носят около 6% от общите продажби, ето защо от компанията твърдят, че решението не се взима поради икономически мерки, а заради дългосрочната визия на Inditex.

Продажбите са намалели с 44% до 3 303 милиона евро, в период, в който до 88% от магазините на марката са били затворени като част от ограничителните мерки в борбата срещу COVID-19. За разлика от тях, онлайн продажбите са се увеличили с 50% през тримесечието и 95% през месец април.

В секцията за възнаграждения на акционерите, една от ключовите точки за резултатите на компанията, фирмата ще предложи на събранието на 14 юли разпределението на дивидент в размер на 0,35 евро бруто на акция, начислен към свободните резерви, която ще бъде изплатена на 2 ноември. Той представлява намаление с 60% в сравнение с предишните 0.88 евро. Като цяло процентът на печалбата, който отива към дивидента, остава 60%.

Президентът на групата Пабло Исла представи план за следващите две години, който предвижда дигитална трансформация. 1 млрд. евро ще бъдат инвестирани за засилване на онлайн активността, като целта е продажбите през този канал да достигнат повече от 25% от общата сума през 2022 г. За сравнение през 2019 г. те са били 14%. Освен това ще задели още 1,7 млрд. евро за актуализиране на интегрираната платформа за магазини, с включването на технологично усъвършенствани инструменти.

По региони планът ще позволи на вериги като Bershka, Pull & Bear и Stradivarius в Китай и Япония окончателно да насърчат онлайн продажбите, които в Испания ще продължат процеса през последните три години с отварянето на по-подходящи магазини, процес, който беше наблюдаван в Билбао или Памплона. 

Чрез мобилни приложения Inditex ще позволи на потребителите да проверяват в реално време запасите от даден артикул в магазина както за онлайн покупка, така и за покупка във физическите магазини. 

Групата продължава да разпространява програмата си за събиране на стари облекла чрез контейнери, които клиентите вече намират в 2299 магазина на 46 пазара. В сътрудничество с 45 организации, те получават дрехи втора употреба, които обработват, за да им вдъхнат "втори живот" или да ги разпределят за рециклиране. 

Източник: eleconomista.es

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ