Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Инвестиционен фонд купува Евронюз
Инвестиционният фонд Алпак Кепитъл (Alpac Capital) пое договорен ангажимент да закупи 88 процента от акциите на медията Евронюз от холдинга Ем Джи Ен (MGN), предаде Франс прес, като се позова на комюнике на международната информационна медия.
Действителното закупуване на акциите се очаква да стане през първото тримесечие на 2022 г. Фондът-купувач е базиран в Португалия.
Евронюз бе пуснат в действие през 1993 г. от двайсетина европейски телевизии. Той беше собственост на египетския магнат Нагиб Сауирис, чийто холдинг Ем Джи Ен увеличи акциите си в медията до 88 процента през април миналата година. Останалите 12 процента са в ръцете на европейски обществени акционери, припомня БТА.
Евронюз пострада от спад на приходите от реклами от началото на пандемията. През ноември 2020 г. медията обяви така наречен социален план, който доведе до напускането на тридесетина от служителите й от общо 500.
Медията обаче обяви, че приключва 2021 г. с определен напредък, с оперативна загуба по-малко от предвиденото (между минус 13 и минус 14 милиона евро вместо предвидените минус 16 милиона евро) при приходи от 75 милиона евро.
Управлението на медията обаче еволюира със създаването на административен съвет вместо досегашния надзорен съвет. Начело на новата инстанция е Майкъл Питърс, който от 2011 г. беше начело на ръководството на дружеството. А общото управление на Евронюз отсега ще бъде извършвано от членовете на изпълнителния съвет, поясни Питърс. Той уточни, че това ново управление не е по искане на бъдещия нов акционер.
Евронюз сега е разпространена в 160 страни с емисии на 12 езика.
От 2018 г. Евронюз постави началото на пет франчайз проекта в Албания, Грузия, Сърбия, Румъния и България. През 2016 г. Евронюз създаде и канала Африканюз, представен като първата панафриканска информационна и многоезична медия.
След намаляване на получаваните субсидии от Европейската комисия първо се обмисляше закриването на емисиите на унгарски, турски и гръцки на Евронюз. Но идеята бе отложена за 12 месеца поради стратегически въпроси и с цел превръщането им във франчайз.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.