JP Morgan: Разходите за покупки с кредитни карти са намалели с 40% през март и началото на април

JP Morgan: Разходите за покупки с кредитни карти са намалели с 40% през март и началото на април

Разходите за покупки с кредитни карти на американските клиенти на JP Morgan Chase са намалели с 40% през март и началото на април спрямо същия период на миналата година, съобщи Си Ен Би Си, позовавайки се на данни на банката.

Разходите за несъществени продукти и услуги, сред които ресторантите и развлеченията, са се сринали рязко, като те отговарят за почти целия регистриран спад през този период, казват от JP Morgan Chase.

Това се дължи основно на препоръките за домашно карантиниране в много щати и загубата на милиони работни места, казва казва Даяна Фарел, президент и главен изпълнителен директор на JPMorgan Chase Institute.

Общият спад на разходите на домакинствата за покупки с кредитни карти е 8 пъти по голям от средният за първия месец на безработица в некризисните периоди.

Пандемията от коронавирус принуди правителствата по света да наложат тежки карантинни мерки, целящи да ограничат разпространението на заразата. Същите тези мерки обаче осакатиха икономическата активност.

От март насам в САЩ са подадени над 32 млн. заявления за помощ при безработица, като през април нивото на безработица в страната достигна рекордните 14,7% . Това е най-високото равнище от Голямата депресия насам.

В анализа на JPMorgan Chase Institute влизат данните на повече от 8 млн. клиенти с кредитни карти в периода от 1 март до 11 парил.

Разходите на потребителите, които имат доход на домакинство от под 26 хил. долара са намели с 38%, докато тези на по-заможните картодържатели с доходи над 95 хил. долара, са се понижили с 46%. Според JPMorgan Chase Institute разликата се дължи на по-високите средни разходи на заможните домакинства.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ