Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Как Зукърбърг описва Facebook в първото си интервю?
Днес рядко се случва да обясняваме на някой какво представлява Facebook, но в първото си телевизионно интервю през април 2004 година именно това е трябвало да направи неговият съосновател Марк Зукърбърг.
Преди 14 години той е поканен в предаването “Bullseye” на американската медия CNBC във връзка с уебсайта си “Thefacebook”, който цели да подсигури връзка между възпитаниците учебните заведения в САЩ – това е първоначалният замисъл на проекта, прераснал в глобална платформа с над 2.5 млрд. потребителя.
„Това е онлайн директория, която свързва хората и колежите чрез социалните им мрежи. Влизаш, създаваш си собствен профил, като отговориш на няколко въпроса, добавяш информация, като например специалност в училище, контакти – телефонен номер, име, всичко, което искаш да кажеш – интереси, любими книги и филми, и най-вече приятели“, обяснява Зукърбърг.
Тогава Facebook тъкмо е достигнал своите 100 хиляди потребители, а 19-годишният Марк и екипът му работят по апликации, чрез които целят да задържат вниманието на хората за по-дълго време. „В началото се надявахме на 400-500 ползвателя... Кой знае докъде ще стигнем“, коментира още той в разговор, продължил едва около 2 минути.
Около два месеца по-късно основателите на платформата се местят в Силициевата долина, в търсене на инвеститори за бизнеса си. Първи проявява интерес Питър Тийл – създаделят на PayPal, който до днес продължава да е член на Борда на директорите на Facebook.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.