Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китайското копие на Twitter надмина оригинала по стойност
Всички знаем за китайците и техните привидно безсрамни копия на популярни нововъведения, но да наречен Weibo такова би било малко прибързано. Weibo всъщност е името на тип платформа, използвана за микроблогване, като нейната разновидност, създадена от компанията Sina – Sina Weibo е най-популярната в държавата. Говорим за популярност в мащаб на стотици милиони ежедневни посетители и ежедневни постове в софтуерната платформата.
След отделянето си от Sina и ставането на пълноправна компания под името Weibo, акциите на вече отделната компания са на пазара от 17-ти април 2014, набирайки все по-голяма стойност. Общия капитал на Weibo в момента се измерва на малко над 11.35 млрд. долара, а този на Twitter остава назад с 11.34 млрд. Това е особено впечатляващо, тъй като китайската компания стартира с едва 3.4 млрд. по време, когато капиталът на Twitter се измерваше на над 26 млрд. долара.
Колкото и бързо да се развива Weibo, обаче, е нужно да отбележим и драматичния спад на стойността на конкуренцията в лицето на Twitter. Платформата губи потребители заплашително бързо, тъй като нововъведенията в нея правят едно от ключовите й предимства – актуалността – почти безполезно. От друга страна, китайският конкурент бързо покачва потребителката си база с десетки милиони на година. Една от силите на китайската платформа е способността да получава приходи от реклами, които, от своя страна, са се увеличили с почти 45% през изминалата година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.