Колко е важна България за Diageo

Колко е важна България за Diageo

Колко е важна България за Diageo

Diageo, световен лидер в производството на премиум напитки като брандовете Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, Tanqueray, Baileys, Gordons подписа на специално събитие в София 10-годишен договор за дистрибуция с Авенди, компания на ВМ Финанс Груп. Договорът е безпрецедентът по рода си, тъй като е за период от време, който значително надхвърля обичайните практиките в индустрията за 3-годишни договори.

"Това е изключително признание за всички нас! Признание, от една страна, за професионализма на Авенди, за постигнатите лидерски позиции на портфолиото на Diageo на българския пазар и изключително успешното ни партньорство през изминалите 16 години! От друга страна, той демонстрира доверието на Diageo в Авенди и в способността ни в синхрон да развиваме успешно бизнеса и през следващите 10 години.", коментира Юлияна Хартарска, управител на Авенди, която сложи подпис под документа от страна на българската компания.

"Още преди 16 години, когато Diageo обмисляше да навлезе на българския пазар, знаехме какъв невероятен потенциал за растеж има страната! Знаехме също, че социалната култура в България напълно отговаря на мисията на Diageo да “празнува живота всеки ден, навсякъде” и че Авенди е правилният партньор", заяви от своя страна Ренато Юрич – генерален мениджър на Diageo пазарите на Партньорите от Европа, Близкия Изток и Северна Африка, който пристигна в София за подписването на договора

"През последните 3 години станахме свидетели на огромния растеж на България, в момента страната е най-големият пазар в региона за Diageo.”, допълни той на церемонията по подписването на новия договор. Успехът на Diageo в България не би бил възможен без нашия изключителен, дългогодишен партньор в страната Авенди", подчерта Ренато Юрич. Колко е важна България за световен лидер в производството на висококачествени напитки с присъствие на 180 пазара, разказва Юрич в интервюто, което следва.

*** 

- Колко важна е България за Diageo?

- През последните 16 години Diageo работи в България в партньорство с Avendi Limited. Бизнесът ни потръгна още от първите дни, защото България има голям потенциал да осигури пазарни възможности и в същото време печели със социалната култура, която много приляга на мисията на Diageo: „Да се радваме на живота всеки ден и навсякъде“.

Това, което е особено важно за амбицията ни за дългосрочни бизнес резултати – през последните години в България се наблюдава стабилен растеж на БВП (3,5% реален % за последователните години до 2016 г.), намаляване на безработицата (7,6%), висок ръст на реалните заплати и растеж на силно потребителско търсене. Смятаме, че това са основополагащи условия за утвърждаване на средната класа и заможните потребители в страната, които ще празнуват малки и големи поводи като вдигат наздравица с чаша Johnnie Walker, пинта Guinness или изберат измежду многото други марки, които Diageo може да предложи.

- Можете ли да ни разкажете повече за бизнеса ви в България?

- В България Diageo е лидер на пазара в категорията вносни спиртни напитки, като Johnnie Walker е безспорен пазарен лидер. Най-големите ни марки в страната след Johnnie Walker са уиски J&B и водка Smirnoff. Виждаме също така нарастващия потенциал за развитие на Baileys, който до голяма степен ще се вмести в предпочитанията на потребителите на ликьори. Също така е важно да споменем, че портфолиото на Diageo Reserve има непропорционално високи дялове в България – страната е най-големият пазар на Diageo Reserve в района Южна и Източна Европа.

- Защо Diageo реши да поднови договора за дистрибуция в страната с Avendi?

- Diageo работи с Avendi Limited в България с последователно годишно увеличение на обемите и пазарните дялове на всички марки през последните 16 години. Avendi получи наградата Diageo Distributor за 2005 г. и 2010 г. сред европейските партньори. Дългосрочното и успешно сътрудничество между двете компании в България доведе до петнайсетократно увеличение на бизнеса със спиртни напитки на Diageo и Avendi в страната от 2001 г. насам. Avendi успешно приложи бизнес модела на спиртни напитки в България, стана безспорен лидер във вноса на спиртни напитки, с 35% пазарен дял в категорията "уиски" и натрупване на непропорционално високи дялове за марките на Diageo Reserve. По време на сътрудничеството с Diageo Avendi се превърна в най-големия пазар в района Diageo Europe Partner Markets.

- Какви са бъдещите приоритети за растежа на Diageo в Европа и България?

- Нашата амбиция е да се превърнем в най-добре представящите се, най-надеждните и уважавани сред потребителите компании, навсякъде, където работим. В близко бъдеще в Европа възнамеряваме да постигнем:

· По-добро позициониране на нашите първокласни марки (световните марки в Европа нараснаха с 4,7% през миналата година).

· Новаторство в мащаб: иновациите продължават да бъдат от изключителна важност за Европа, в която в момента са 11% от продажбите ни.

· Спечелване на Reserve: Reserve представлява около 12% от общите ни нетни продажби днес. В рамките на Reserve удвоихме бизнеса си с луксозни спиртни напитки през последните четири години и сега притежаваме 19,5% от общите луксозни спиртни напитки (Луксозни спиртни напитки – IWSR; суперпремиум, ултрапремиум и престиж) и имаме 7 от 20-те най-големи луксозни марки в Европа.

· Изграждане на път към потребителите: увеличихме продажбите с 1/3, което ни позволи да разгърнем този допълнителен ресурс, за да удвоим броя на изнесените продажби. Преминахме от малко над 40 000 до над 100 000 през последните четири години.

· Електронна търговия: удвоихме бизнеса през последните две години. Това е постигнато чрез значително увеличаване на инвестициите в специализиран екип за дигитална търговия с подходящи възможности и опит.

· Управление на производителността, което ни позволява да инвестираме отново в бизнеса: работихме по-ефективно, затова можем да инвестираме в растеж, като при това увеличаваме печалбите си.

Сигурни сме, че всички споменати по-горе амбиции скоро ще се материализират и в България – пазар с огромни възможности и светло бъдеще. Така че Keep Walking, България, за да могат българите да се радват на живота всеки ден и навсякъде!

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ