Колко струват най-скъпите марки в света?

Колко струват най-скъпите марки в света?

Колко струват най-скъпите марки в света?

Стойността на марката на американската корпорация Netflix, която предоставя стрийминг услуги, нарасна със 72% през годината до 26,7 милиарда долара, според класацията на Forbes за най-скъпите марки в света, публикувана във вторник. В последната година най-силен ръст бе отчетен и при брандовете Chanel (+42%), Amazon (+40%), Microsoft (+30%) и PayPal (+24%). 

На първите места в списъка, както и през предходната година, бяха съответно марките Apple, на стойност 241,2 милиарда долара, Google (207,5 милиарда долара), Microsoft (162,9 милиарда долара), Amazon (135,4 милиарда долара) и Facebook (70,3 милиарда долара) ). Следват ги Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald's. 

Година по-рано Toyota също беше в челната десетка, но тази година, като загуби 7% от стойността си, зае едва 11-то място. Louis Vuitton пък се покачи с 20% и зае деветата позиция.

Най-голямо подобрение в класирането отчитат Visa (скок от 25-та на 18-та позиция), Adidas (ръст от 61-во до 51-во място), както и Netflix, нареждаща се на 26-то място спрямо 38-а позиция преди 12 месеца. 

Луксозните брандове също се представиха добре през годината, като Chanel се придвижи от 79-а на 62-а позиция, а Cartier се изкачи до 56-ото място спрямо 64-та позиция за година по-рано. 

Сериозен скок бе отчетен и при най-голямата верига за търговия на дребно в света. Стойността на бранда на Walmart се увеличи с 12% до 29.5 млрд. долара, което я доведе до 19-а позиция в класацията, спрямо 26-та година по-рано.

От първите десет лидери само Facebook и Samsung загубиха съответно 21% и 5%. Понижение при стойността на марките бе отчетено и при Wells Fargo (-16%), Mercedes Benz, Ford и GE - всички със спад от 14%. HP и IBM загубиха респективно 12 и 10 на сто от стойността си.

Автомобилните брандове бяха сред губещите тази година в класацията. Mercedes падна от 17-та на 23-та позиция, а BMW се понижи до 27-то място или с шест по-надолу спрямо година по-рано. Nissan пък вече не е сред топ 100, след като преди 12 месеца се нареждаше на 81-а позиция.

Общата стойност на 100-те най-скъпи марки беше 2,54 трилиона долара. Повече от 50 от тях принадлежат на американски компании, 10 марки са от Германия, девет са от Франция, Япония и Швейцария, съответно шест и пет. Най-представените в списъка са марки на технологични компании: в списъка има 20. 14 марки принадлежат на фирми за финансови услуги, 11 принадлежат на автомобилния сектор, а осем принадлежат на сектора на продажбите. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ