Колко струват най-скъпите марки в света?

Колко струват най-скъпите марки в света?

Стойността на марката на американската корпорация Netflix, която предоставя стрийминг услуги, нарасна със 72% през годината до 26,7 милиарда долара, според класацията на Forbes за най-скъпите марки в света, публикувана във вторник. В последната година най-силен ръст бе отчетен и при брандовете Chanel (+42%), Amazon (+40%), Microsoft (+30%) и PayPal (+24%). 

На първите места в списъка, както и през предходната година, бяха съответно марките Apple, на стойност 241,2 милиарда долара, Google (207,5 милиарда долара), Microsoft (162,9 милиарда долара), Amazon (135,4 милиарда долара) и Facebook (70,3 милиарда долара) ). Следват ги Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton и McDonald's. 

Година по-рано Toyota също беше в челната десетка, но тази година, като загуби 7% от стойността си, зае едва 11-то място. Louis Vuitton пък се покачи с 20% и зае деветата позиция.

Най-голямо подобрение в класирането отчитат Visa (скок от 25-та на 18-та позиция), Adidas (ръст от 61-во до 51-во място), както и Netflix, нареждаща се на 26-то място спрямо 38-а позиция преди 12 месеца. 

Луксозните брандове също се представиха добре през годината, като Chanel се придвижи от 79-а на 62-а позиция, а Cartier се изкачи до 56-ото място спрямо 64-та позиция за година по-рано. 

Сериозен скок бе отчетен и при най-голямата верига за търговия на дребно в света. Стойността на бранда на Walmart се увеличи с 12% до 29.5 млрд. долара, което я доведе до 19-а позиция в класацията, спрямо 26-та година по-рано.

От първите десет лидери само Facebook и Samsung загубиха съответно 21% и 5%. Понижение при стойността на марките бе отчетено и при Wells Fargo (-16%), Mercedes Benz, Ford и GE - всички със спад от 14%. HP и IBM загубиха респективно 12 и 10 на сто от стойността си.

Автомобилните брандове бяха сред губещите тази година в класацията. Mercedes падна от 17-та на 23-та позиция, а BMW се понижи до 27-то място или с шест по-надолу спрямо година по-рано. Nissan пък вече не е сред топ 100, след като преди 12 месеца се нареждаше на 81-а позиция.

Общата стойност на 100-те най-скъпи марки беше 2,54 трилиона долара. Повече от 50 от тях принадлежат на американски компании, 10 марки са от Германия, девет са от Франция, Япония и Швейцария, съответно шест и пет. Най-представените в списъка са марки на технологични компании: в списъка има 20. 14 марки принадлежат на фирми за финансови услуги, 11 принадлежат на автомобилния сектор, а осем принадлежат на сектора на продажбите. 

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски: 60% от оръжията на украинската армия вече се произвеждат в Украйна
"Газпром" предупреждава Европа за риск от недостиг на газ през зимата
Никола Цолов втори във Формула 3, тимът му стана шампион
Операторите помолени да крият негативни реакции към Тръмп на финала на US Open
Държавният резерв: За 3 години са раздадени над 2 милиона литра вода
Иван Иванов спечели титлата от Откритото първенство по тенис на САЩ при юношите
За пръв път в историята хора от общността на ЛГБТ участват официално в поклонение във Ватикана
След оплаквания: OpenAI ще реорганизира екипа, отговарящ за поведението на ChatGPT