Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Коледа като никоя друга за куриерските фирми
Тази Коледа ще е различна от всяка друга досега заради пандемията на коронавируса по света. Докато се чака Covid-ваксината да бъде разработена и масово разпространена, ограниченията ще останат в съжителство с населението като например спазването на дистанция, работата от разстояние, ограничения за частни срещи и преди всичко възможни забрани за мобилност. Всичко това обаче създава перфектните условия за увеличаване на онлайн покупките и нищо чудно именно така хората да получат своите коледни подаръци у дома, пише eleconomista.es.
Компаниите, занимаващи се с транспорт и куриерски услуги, могат да се окажат победители в тази криза, което се вижда и от резултатите на фондовия пазар на основните играчи в сектора: FedEx е регистрирал повече от 70% до момента тази година, Deustche Post с около 19%, UPS с 33% ръст и Royal Mail с малко под 5%. Изключение прави Poste Italiane, която губи над 26% през 2020 г.
Проучване, проведено от ParcelHero (английска компания за доставка на домове) в Обединеното кралство, показва, че тази Коледа ще бъде първата, при която онлайн разходите ще бъдат по-високи от традиционните, достигайки 40 млрд. паунда, почти 50% повече в сравнение със същия период на миналата година. Въпреки че дигиталната търговия навлиза с по-големи темпове на Британските острови, отколкото в останалата част на Европа, тя показва каква е тенденцията в световен мащаб, изострена от пандемичния сценарий, в който се намираме. Това, разбира се, оказва определен ефект върху печалбите на компаниите. Големите компании в сектора ще печелят по-малко от очакваното в началото на годината с изключение на FedEx, чиято печалба ще нарасне с повече от 20%. Този общ спад обаче е много по-малък от този, който преживяват повечето индустрии и пазара като цяло, на мнение са анализаторите, попитани от FactSet.
"Глобализацията и дигитализацията на онлайн търговията ще достигнат рекордни цифри през този коледен сезон", прогнозират от германската компания DHL, която предвижда увеличение с над 50% на превозените обеми в сравнение с 35% увеличение, наблюдавано миналата година на тези дати. "Клиентите купуват чрез тези платформи както никога досега", признават от компанията.
За анализаторите най-добри за инвестиция в този сектор са Deutsche Post, Poste Italiane, FedEx, SF Holding и ZTO Express (последните две са азиатски), за които те дават препоръки за покупка. Тези компании не плащат дивиденти. Най-щедра в това отношение е Poste Italiane, с рентабилност над 7% по текущи цени, както и Japan Post Holdings.
Друг аспект, в който тези компании ще бъдат ключови, според анализаторите на Berenberg, ще бъде транспортирането и разпространението на коронавирусната ваксина, именно благодарение на способността им да достигнат до всяко място, използвайки автопарк от всички видове превозни средства и техните логистични центрове.
"DHL (Deutsche Post) има предимството да ползва голяма глобална мрежа, въпреки че има по-малко присъствие в Съединените щати, докато FedEx контролира пътя между САЩ и Азия, което може да бъде важно, ако Китай стане голям производител на ваксини. UPS от своя страна вече доминира във фармацевтичната дистрибуция в САЩ, особено в наземната", заключават от Berenberg.
Източник: eleconomista.es
Превод и редакция: Нели Тодорова
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.