Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|КЗК разреши сделката за Нова Броудкастинг Груп

Комисията за защита на конкуренцията разреши "Юнайтед медия" да придобие "Нова Броудкастинг Груп". С Решение № 37/14.01.2021 г. тя позволява на „Юнайтед Медия“ С.а.р.л., Люксембург да придобие едноличен контрол върху „Нова Броудкастинг Груп“ ЕООД и дъщерните му дружества, както и съвместен контрол върху „Файненшъл Маркетплейс“ АД, „Грабо Медия“ АД и „Атика Ева“ АД. Компанията е собственик и на телекомуникационния оператор "Виваком".
"Юнайтед медия" е подразделение на водещия телекомуникационен и медиен оператор в Югоизточна Европа - "Юнайтед Груп", който преди сделката за Нова, придоби и Vivacom. Споразумението за продажбата от сегашния собственик на "Нова Броудкастинг Груп" - Адванс Медия Груп на братя Домусчиеви и купувачът беше обявено на 24 декември миналата година.
КЗК постановява, че сделката не води до хоризонтално припокриване между дейностите на участниците в планираната сделка.
Засегнатите предприятия оперират на различни нива от веригата за предоставяне на аудиовизуални услуги и на някои телекомуникационни пазари, пише в решението на КЗК. Според комисията сделката ще окаже въздействие върху следните вертикално свързани пазари на територията на България:
- пазарите на разпространение на радио- и телевизионни програми на едро и на дребно;
- пазарите на телевизионна, интернет и радио реклама (свързани с дейностите на "Нова" при продажба на рекламно пространство) и
- пазарите на разпространение на радио- и телевизионни програми на дребно, предоставяне на мобилни телекомуникационни услуги на дребно и на достъп до интернет (свързани с дейностите на БТК).
Въз основа на извършения анализ КЗК приема, че обединената група няма да има нито способност, нито стимул за ограничаване на достъпа до засегнатите от сделката вертикално свързани пазари. Налице са алтернативни телевизионни и платформени оператори, които са в състояние да оказват ефективен конкурентен натиск. Предприемането на подобно поведение би имало възможни неблагоприятни последици, като загуба на ключово телевизионно съдържание и на значителни приходи, смятат от комисията.
Сделката не би била решаващ фактор и за рекламния бизнес на медиите според КЗК.
По отношение предоставянето на рекламно пространство в медиите, притежавани от "Нова", на придобиващата контрол група в качеството на рекламодател, КЗК установява, че телекомуникационният сектор не е сред водещите рекламодатели в телевизия, интернет и радио и не би могъл да се приеме като решаващ фактор за цялостния рекламен бизнес на медиите, пише още в решението на комисията.
Затова КЗК приема, че концентрацията следва да бъде безусловно разрешена по реда на чл. 26, ал. 1 от Закона за защита на конкуренцията.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Samsung и SK Hynix ще се включат в проекта Stargate на OpenAI
Технологии |Инвестиционната компания Bain Capital е подала оферта за купуване на веригата Costa Coffee
Компании |Само две търговски вериги са публикували цените си на сайта "Колко струва"
България |Милиони евро и хиляди контейнери са конфискувани при разследване за незаконен внос от Китай в Гърция и други европейски страни
Бизнес |Безопасност: Отборът на Барселона отлага завръщането си на легендарния стадион „Камп Ноу“
Спорт |Бойко Борисов предлага да се закрие ДАИ
Политика |Нови директиви пред генералите: Военни сили за бързо реагиране ще потушават граждански безредици в САЩ
Свят |ДСБ предлагат паркоместата в сградите да получат отделна имотна партида
Политика |Планината на седемте цвята: Перуанската звезда на Instagram
Любопитно |Едно от пет работни места в туризма ще останат незаети в Европа през следващото десетилетие
Свят |България започва нов сондаж за природен газ в Черно море
Политика |Зеленски: Положението в Запорожката АЕЦ е критично
Свят |От 8 октомври ще санкционират търговците, които вдигат цените необосновано
България |ADVERTORIAL

Официално отвори врати AYA Estate Vineyards – първата в България и региона винарна и галерия за съвременно изкуство

Vivacom с три отличия от престижния конкурс Forbes HR & Employer Branding Awards 2025

Коментари
Няма въведени кометари.