Лидл България преминава изцяло на зелена енергия в магазините си през 2022 г.

Лидл България преминава изцяло на зелена енергия в магазините си през 2022 г.

Лидл България има намерение да премине изцяло към зелена енергия от март 2022 година във всички свои магазини, логистични центрове и административни сгради, а до 2030 г. да намали оперативните си емисии с 95%. Това обявиха днес от компанията, потвърждавайки на местно ниво климатичните цели на корпорацията Schwarz Group, част от която е и Lidl. Те са официално утвърдени от инициативата Science Based Targets (SBTi) - глобален стандарт за корпоративни действия в областта на нисковъглеродната икономика.

Schwarz Group си е поставила за цел да намали оперативните си емисии с 55% до 2030 г. спрямо 2019 г., с което ще допринесе  за ограничаването на глобалното затопляне до 1,5 градуса по Целзий, в съответствие с целта на Парижкото споразумение за климата. Като един от най-големите търговци на хранителни стоки и част от Schwarz Group, Lidl се ангажира със собствени научно базирани климатични цели, които се основават на методологията на SBTi и допринасят за постигането на заложените за цялата група цели. Стратегията за климата на компанията включва амбициозни мерки в три основни насоки – избягване, намаляване и компенсиране на емисиите в магазините на компанията и във веригите за доставки, за да окаже положителен принос за опазване на климата.

Списъкът с климатични цели на Lidl на глобално и локално ниво, включва:

● Намаляване на оперативните емисии във всички страни на Lidl с общо 80% до 2030 г., в сравнение с 2019 г.  Лидл България подкрепя тази мярка, като си поставя за цел да намали въглеродните си емисии с 95% до 2030 г., в сравнение с 2019 г.

●  Преминаване към 100% зелена енергия от 1 март, 2022 г. във всички магазини, логистични центрове и административни сгради на Lidl във всички държави. Лидл България потвърждава готовността си да спази напълно този ангажимент в поставения срок.

● Постигане на въглеродна неутралност на глобално ниво от 2022 година по отношение на оперативните емисии

● Тъй като по-голямата част от въглеродния отпечатък на Lidl се дължи на производството на продукти, компанията също си поставя за цел до 2026 г. доставчиците, отговорни за 75% от въглеродните емисии във веригата на доставки на международно ниво, да определят и свои собствени климатични цели, които да бъдат в съответствие със Science Based Targets и да допринесат за общите цели на компанията.

"Поставихме си амбициозната цел да намалим въглеродните емисии от оперативните дейности в страната с 95% до 2030 година, в сравнение с 2019 г. За да постигнем тази цел, разработихме национална стратегия, която включва редица мерки, сред които преминаване към 100% зелена енергия, използване на естествени хладилни агенти в магазините ни, намаляване на хранителните отпадъци и много други. С тази сериозна крачка ние се присъединяваме към действията на групата за опазване на климата и към визията за едно по-добро утре за всички нас”, коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 29 септември до 5 октомври
Мерц: Европа не е във война, но вече не е в мир с Русия
Тръмп и Нетаняху се договориха за план за прекратяване на войната в Газа, подкрепата на „Хамас“ е под въпрос
Уволнени са служителите от автомобилна администрация, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс
Караджов за искания подкуп от шофьори на Роби Уилямс: Случаят е срам и позор
Рапърът Снуп Дог ще бъде кореспондент на NBC на Олимпийските игри в Италия
Гейминг гигантът EA става частна компания в мегасделка за 55 млрд. долара
Времето: Слънчево и ветровито, на североизток със следобедни валежи