Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Доставките на IKEA също започнаха да страдат от липсата на шофьори
IKEA съобщи, че значителен дял от продуктите й не достигат до магазините и седят дълго по складовете, чакайки камиони, предаде „Уолстрийт джърнъл“.
„От наша гледна точка проблемът е много глобален“, коментира Толга Онджу, мениджър в отдел „Търговия на дребно“ в Ingka Group, основното подразделение за търговия на дребно на IKEA. В повечето случаи продуктите на компанията са налични в нейните складове, но все по-малко от тях достигат до магазините, заради проблемите с транспорта, които се наблюдават при множество от най-големите пазари.
„Като цяло изпитваме затруднения с предлагането на стоки на правилното място и в правилното време“, коментира той.
Ситуацията е особено тежка във Великобритания, където липсата на шофьори на камиони предизвика огромни опашки на бензиностанциите, които останаха без доставки гориво. IKEA изчислява, че около 10% от нейните продукти, или 1000 на всеки 10 000, не са достъпни в Обединеното кралство.
Онджу заяви, че не може да даде конкретни данни за липсващите продукти в глобален мащаб, но обясни, че ситуацията в Обединеното кралство е показателна и за останалите места.
По думите му обаче недостигът не засяга значително продажбите, тъй като компанията предлага достатъчно голям брой алтернативи. В същото време онлайн продажбите са нараснали значително заради ограничителните мерки, свързани с COVID-19.
B четвъртък ІКЕА съобщи, че приходите й са нараснали с 6,3% до 37,4 млрд. долара за фискалната година, завършила на 31 август. Онлайн продажбите отговарят за 30% от тях в сравнение с 18% през предходната година.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.