Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Най-евтиният пазар за луксозни стоки
Терористичната заплаха в Европа, силният долар и несигурността около президентските избори в САЩ са подкопали доверието на хората, харчещи много пари, и луксозните покупки остават без промяна през 2016 година. Това сочи ново изследване, цитирано от Асошиейтед прес.
Разходите за луксозно облекло, аксесоари и други предмети за лично ползване се очаква да отчетат стабилно равнище от 249 млрд. евро (273 млрд. долара) тази година, според изследване на Бейн кънсълтънси (Bain Consultancy) за асоциацията на италианските производители на луксозни стоки Алтагама (Altagamma). Като се добавят разходите за луксозни коли, яхти, джетове, круизи, хотели, изкуство, дизайн и храна, пазарът надхвърля впечатляващите 1 трлн. евро.
В момент когато политическите събития и паричната политика оказват по-голямо влияние върху тенденциите при луксозните покупки, марките насочват вниманието си към ухажване на клиентите в собствените им страни, вместо да разчитат на туристи, посочва Клаудия Д'Априцио, партньор в Бейн кънсълтънси.
За първи път разходите на китайските суперпотребители се свиват, макар и слабо - от 31 процента до 30 процента от обема на пазара. Тази промяна частично се дължи на увеличаването на китайските туристи от средната класа, които общо харчат по-малко от купувачите от луксозния клас.
Макар президентските избори в САЩ винаги да "замразяват" потребителските разходи, то тази година тенденцията е по-силна заради скъпия долар, който засяга и туристическите харчове, като и заради по-високите цени на петрола.
В Европа брандовете също се опитват да спечелят местните купувачи, след като опасността от терористични нападения навреди на туристическия сектор. Те отчитат възстановяване на вътрешното потребление в Италия, Испания и Великобритания. Разходите обаче остават слаби във Франция, където терористичната заплаха повлия предпочитанията и на туристите, и на местните жители, посочва Д'Априцио.
Решението на Великобритания да излезе от ЕС засега се оказва благодат за пазара на луксозни стоки, тъй като поевтиняването на лирата стимулира разходите на местните потребители и туристите. "В момента Лондон е най-евтиният луксозен пазар", отбелязва Д'Априцио.
Източник: БТА
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.