Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Непрекъснато инвестираме в онлайн развитие
Присъствието онлайн е важно за всеки бизнес. Наличието на магазин в мрежата също, защото улеснява потребителите. През 2021 г. АПТЕКИ 36.6 направиха промяна на платформата си за онлайн пазаруване. Новият сайт 366.BG предлага на клиентите бързо и лесно закупуване на много артикули. Защо се налага промяната? Собственикът на АПТЕКИ 36.6 маг. фарм. Васил Маджаров, дф отговори на въпросите на „Мениджър“.
- Как се развива онлайн бизнесът във фармацевтичния сектор?
- Според официалните пазарни данни за България близо 6% от аптечния бизнес минават през онлайн канал. Това означава, че все още основният фокус е върху търговските обекти. Маркетолозите предвиждат големи бъдещи ръстове на е-търговията с фармацевтични продукти, наблюдавайки тенденциите в Западна Европа. За разлика от други държави обаче в България все още не могат да се пазаруват онлайн лекарства по лекарско предписание, тъй като законовата рамка не го позволява.
- Какви тенденции наблюдавате в онлайн търговията?
- Пазарската кошница на клиентите на 366.BG обикновено съдържа козметика, хранителни добавки и продукти от категорията „мама и бебе“. Бързата доставка е от изключително значение в нашия сектор – средно за два работни дни доставяме поръчката на нашите клиенти. Имаме възможност за безплатна доставка до АПТЕКИ 36.6.
За онлайн търговията е от ключово значение богатството на асортимента. Ние предлагаме над 15 хил. артикула – лекарствени средства без лекарско предписание, козметика, хранителни добавки, билки, хомеопатия, продукти за орална хигиена и други.
Колкото по-лесен е интерфейсът за ориентиране и администриране на поръчка, толкова повече пазарува клиентът. След обновяването на визията на сайта и смяната на платформата през август 2021 г. средната пазарска кошница на 366.BG нарасна с 12 лв., а честотата на поръчките се умножи двойно.
- Какви уроци научихте при изграждането на онлайн аптеката?
- Визуалното ù оформление следва визията на АПТЕКИ 36.6 – преобладаващ бял фон (асоцииран с аптечното обзавеждане, и работно облекло) и зелено (цветовете на логото). В Пловдив АПТЕКИ 36.6 са известни с добрата фармацевтична грижа и акцент върху здравната превенция. Опитали сме се да пренесем това клиентско изживяване и върху онлайн търговията чрез отношението по телефон, имейл или в социалните мрежи. Интегрираме го и при пакетирането на пратката. Синхронизирането с аптечната ERP система повишава капацитета за администриране на поръчки. Всяка една автоматизация на процеса е добре дошла.
- Как наложихте 366.BG на българския пазар?
- Непрекъснато инвестираме в онлайн развитието си и усъвършенстваме обслужването на поръчки. Както и другите онлайн магазини, имаме маркетинг стратегия за социалните медии, Google реклами, SEO оптимизация и информационен бюлетин. Поддържаме блог със здравни съвети и информация, специално създадена от здравни експерти – лекари, стоматолози, магистър-фармацевти, психолози и др. Повишаването на здравната култура на българина е основната ни социална цел.
- Какво бихте посъветвали конкуренцията?
- Да не подценяват информационния бюлетин – той може да донесе големи дивиденти, ако е интересен за аудиторията. Да проверяват редовно в какъв вид пристигат пратките им до крайните клиенти.
Текстът е от бр.02/2022 на сп. "Мениджър", който е на пазара
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.