Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Nike отново води в класация за най-ценна текстилна марка
Американската мултинационална компания Nike отново води класацията на най-ценните текстилни марки в света за седма поредна година. Това показват данни на консултантската компания Brand Finance, цитирани от cincodias.elpais.com.
Въпреки факта, че марката за спортна екипировка е регистрирала спад в стойността от 17,5% поради пандемията до 25,9 млрд. евро, тя все още поддържа значително предимство пред италианския Gucci, който се класира на второ място със стойност на марката от 13,2 млрд. евро, което е с 16,6% по-малко в сравнение с 2020 г. След тях са френският Louis Vuitton, който детронира от третото място Adidas с обща стойност 12,6 млрд. евро, или с 15% по-малко от миналата година.
Zara, флагманът на Inditex Group, се нарежда на шеста позиция със стойност от 11,2 млрд. евро., запазвайки позицията си през 2020 г., въпреки спада от почти 15% на стойност.
Докато марките на различните подсектори, анализирани от консултантите, като лукс, аксесоари и бижута, спортно облекло или часовници, страдат от последиците от здравната криза, обувките отчитат увеличение на стойността на марката година след година, със среден ръст от 9% повече. Timberland и Converse са се представили особено добре, като отчитат увеличение на стойността на марката съответно с + 30,9% и + 1,9%.
От другата страна на скалата са марките бельо, които са пострадали най-много през пандемичната година. Victoria’s Secret понижава стойността на марката с 26,2%, до 3,5 милиарда евро. Според Brand Finance, марката се е сблъскала с липса на разнообразие в мърчандайзинга и гамата модели - проблем, който се е задълбочил, тъй като потребителите от поколението Z предефинират социалните норми около имиджа на тялото.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.