Онлайн магазините - най-популярните шопинг дестинации за този Black Friday

Онлайн магазините - най-популярните шопинг дестинации за този Black Friday

Ускорената еволюция на онлайн търговията през последните месеци оказва се работи и за популярността на предстоящата шопинг кампания Black Friday, която традиционно се провежда в последния петък на месец ноември. Рекордните към момента 96% от българите знаят какво представлява Black Friday, а 72% от тях тази година възнамеряват да се възползват от специалните оферти с намаления и да направят покупка, сочи проучване на Kantar*.

Онлайн магазините продължават да са първи избор за Black Friday на хората, които смятат да се възползват от промоционалните оферти в този ден – 73,7% от потенциалните клиенти* (три пъти повече от предпочитащите физически магазини). В сравнение с миналата година и най-вероятно поради пандемията, делът на пазаруващите онлайн се увеличава с над 10 пункта.

Проучването отговаря и на въпроса кои ще са най-търсените продукти на Black Friday. Водеща е категорията Дрехи, към която са се насочили 37.9% от възнамеряващите да направят покупки по време на шопинг събитието, следвана от Обувки (21,6%) и Малки домашни електроуреди (11,6%). Други категории на фокус за тазгодишния Black Friday са Смартфони и джаджи, Големи домакински електроуреди, Играчки, продукти за бебета, Дом и декор, Ремонт и хоби.

Тенденциите в търсенето се определят както от промените в социалните навици – хората прекарват повече време у дома и се грижат за комфорта, здравето и за възможността да изпълняват лесно работните си задължения дистанционно, – така и от специфичните потребности на различните възрастови групи. Най-младата група клиенти -18-24-годишните ще търсят основно дрехи (50%); при младите родители на възраст 25-34 години най-голям ръст бележи категорията Играчки (10.8%);  35-44 г. ще се насочат предимно към дрехи, обувки и малки домашни електроуреди; а 45-55-годишните демонстрират повишен интерес в сравнение с миналата година към малки домашни електроуреди, гуми, ремонт и хоби. Дамите показват предпочитание към дрехи, обувки и козметика, докато при мъжете ръст на интереса се отчита към спортни уреди и лаптопи.

Пазаруващите онлайн са 78%, което бележи леко повишение спрямо предходната година, като сред тях най-активна е групата 25-34 г., следвана от 18-24 г. (съответно 91,9% и 85,2% от тях правят покупки онлайн).

 *Националното представително проучване е проведено по поръчка на eMAG сред 1027 респонденти на възраст между 18 и 55 г., живеещи в цялата страна, в периода 22 октомври – 4 ноември 2020 г.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ