"Нестле" с амбиция да постигне нулево въздействие върху околната среда до 2030 г.

Нестле с амбиция да постигне нулево въздействие върху околната среда до 2030 г.

"Нестле" с амбиция да постигне нулево въздействие върху околната среда до 2030 г.

Нашата амбиция на глобално ниво като бизнес група е до 2025 г. да имаме 100% рециклируеми опаковки или такива, които са за повторна употреба. За същия този период искаме да намалим с една трета ползването на пластмаси. Това заяви изпълнителният директор на "Нестле България" Петър Стоилов по време на единадесетото издание на Зеления форум на списание "Мениджър". 

Той отчете, че към момента 89% от опаковките на компанията са рециклируеми или с възможност за повторна употреба. "Нашият стремеж в дългосрочен план е да имаме нулево негативно влияние върху околната среда. Това обхваща разработването на опаковки на бъдещето: биоразградими пластмаси на биологична основа; повече рециклирано съдържание; елиминиране на проблематичните пластмаси и замяната на опаковки от пластмаса с такива хартиени", посочи Стоилов и даде за пример диспенсърите за храните на домашни любимци на компанията. 

"Нашият отговор на кризата COVID-19 е зелен и всеобхватен. Ние промотираме здравословно и устойчиво хранене. Това включва разработването на нови здравословни храни със силен иновационен мащаб. Наш приоритет е и създаването на природосъобразни опаковки. Подкрепяме младите и продължаваме да предлагаме подкрепата си на засегнатите групи от обществото. Естествено искаме да ускорим действията си по отношение на климата и опаковките като цяло", каза още изпълнителният директор на "Нестле България". 

[[{"fid":"361045","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":2784,"width":4176,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Снимка: Булфото

Промяната трябва да започне от нас самите. Ние трябва да бъдем пример за това да живеем природосъобразно така, че бъдещите поколения да живеят по-добре от нас самите. В този смисъл стимулираме промяна в поведението и разбиранията - етикетиране на продуктите и усилията на марките ни, елиминиране на нерециклируеми пластмаси за еднократна употреба от обектите на "Нестле" и да бъдем пример относно доброволческите инициативи на служителите, добави той. 

Изпълнителният директор на "Нестле България" се похвали, че във фабриката в София се произвеждат 16 000 тона продукция, които се изнасят в 40 държави. 97% от продуктите са с марка "KitKat". Той отчете и постигнатото от компанията от 2016 г. досега в областта на опазването на околната среда: 

  • 3470 м³ по-малко вода
  • 206.9 т по-малко пластмаса и хартия
  • 1 сертификат за зелена енергия
  • 0 отпадък, депониран на сметище
  • 100% Елиминирана пластмаса за еднократна употреба
  • 5502 GJ по-малко енергия
  • 831 т по-малко парникови емисии

Амбицията на компанията до 2030 г. за нулево негативно въздействие върху околната среда и опазване на водните ресурси, включва няколко приоритета:

  • Нови 4% спестена вода в производството всяка година;
  • Нови 10% по-малко отпадъци от обща дейност годишно;
  • оптимизация на производствените и опаковачни  процеси (ТРМ);
  • оптимизация на всички опаковки;
  • автоматизация на прозводствения процес; 
  • въглероден отпечатък - 3% по-малко емисии; 
  • 2% по-малко енергия; 
  • подмяна на електрооборудването с високоенергийно и ефективно такова; ,
  • съвременни системи за температурен контрол и налягане; 
  • подобряване на охладителни системи

По темата работи: Нели Тодорова

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ