Отпада издаването на хартия на 6 удостоверения за хората и бизнеса

Отпада издаването на хартия на 6 удостоверения за хората и бизнеса

Общо шест от най-масово издаваните хартиени удостоверения вече не се изискват от хората и бизнеса, а данните за тях се проверяват служебно, съобщи пресслужбата на кабинета.

Справките се извършват само по електронен път чрез достъп на служителите до основните регистри, сред които Търговският, Имотният, БУЛСТАТ, Регистърът на задълженията към митническата администрация и др.

Преустановява се изискването за наличие на хартиен носител на следните удостоверения:

- за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, издавано от Агенция "Митници";

- за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо/юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;

- за семейно положение, издавано от общинската администрация;

- за семейно положение съпруг/съпруга и деца, издавано от общинската администрация;

- за сключен граждански брак, издавано от общинската администрация - за лица, родени след 1 януари 1984 г.;

- образец УП-8 за доход от пенсия/пенсии и добавка/добавки, издавано от Националния осигурителен институт.

Мерките са част от дългосрочния приоритет на правителството за провеждане на административна реформа чрез облекчаване на процедурите и повишаване на качеството на административното обслужване за гражданите и бизнеса.

В отговор на постъпили оплаквания, че административни структури в страната продължават да изискват отпаднали като необходимост удостоверения и свидетелства, вицепремиерът Томислав Дончев е инициирал създаването на нарочен електронен адрес udostoverenia@government.bg, където хората да сигнализират за неправомерно изисквани от тях документи. Сигнали се проверяват от Главния инспекторат на Министерския съвет.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ