Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Печалбата на PepsiCo пада през второто тримесечие, но бие прогнозите на анализаторите
Печалбата на американска мултинационална корпорация PepsiCo, производител и дистрибутор на безалкохолни напитки и на други хранителни продукти, падна с 19% до 1,6 млрд. долара през второто тримесечие на годината, белязана от въздействието на коронавируса. Продажбите се свиха с 3% до 15,9 млрд. долара. И в двата случая, обаче, компанията побеждава прогнозите на анализаторите, пише eleconomista.es.
Компанията е успяла значително да заобиколи коронавирусната криза, благодарение на увеличените продажби в линията на закуски, сосове и други храни. Увеличението със 7% компенсира спада на безалкохолните напитки, които бяха засегнати от затварянето на ресторантите и вендинг машините.
Въпреки спадащите печалби и продажби, сметките надхвърлят очакванията на анализаторите, които очакват по-нататъшен спад. Прогнозите бяха за оборот от 15,3 млрд. и печалба на акция от 1,25 долара в сравнение с 1,32, регистрирани от компанията.
Компанията не е предоставила бизнес насоки за тази година, както обяви президентът и изпълнителен директор на PepsiCo, испанецът Рамон Лагурта, поради „несигурността, свързана с пандемията“. Ръководството на PepsiCo обаче увери, че компанията поддържа плановете си за възнаграждение на акционерите, като разпредели 5,5 милиарда в дивиденти и 2 милиарда при обратно изкупуване на акции.
В изявлението си Лагурта подчертава, че ситуацията е "обнадеждаваща, тъй като ограниченията намаляват, а мобилността на населението се подобрява с напредването на тримесечието".
Източник: eleconomista.es
Превод: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.