Печалбата на PepsiCo пада през второто тримесечие, но бие прогнозите на анализаторите

Печалбата на PepsiCo пада през второто тримесечие, но бие прогнозите на анализаторите

Печалбата на PepsiCo пада през второто тримесечие, но бие прогнозите на анализаторите

Печалбата на американска мултинационална корпорация PepsiCo, производител и дистрибутор на безалкохолни напитки и на други хранителни продукти, падна с 19% до 1,6 млрд. долара през второто тримесечие на годината, белязана от въздействието на коронавируса. Продажбите се свиха с 3% до 15,9 млрд. долара. И в двата случая, обаче, компанията побеждава прогнозите на анализаторите, пише eleconomista.es

Компанията е успяла значително да заобиколи коронавирусната криза, благодарение на увеличените продажби в линията на закуски, сосове и други храни. Увеличението със 7% компенсира спада на безалкохолните напитки, които бяха засегнати от затварянето на ресторантите и вендинг машините. 

Въпреки спадащите печалби и продажби, сметките надхвърлят очакванията на анализаторите, които очакват по-нататъшен спад. Прогнозите бяха за оборот от 15,3 млрд. и печалба на акция от 1,25 долара в сравнение с 1,32, регистрирани от компанията. 

Компанията не е предоставила бизнес насоки за тази година, както обяви президентът и изпълнителен директор на PepsiCo, испанецът Рамон Лагурта, поради „несигурността, свързана с пандемията“. Ръководството на PepsiCo обаче увери, че компанията поддържа плановете си за възнаграждение на акционерите, като разпредели 5,5 милиарда в дивиденти и 2 милиарда при обратно изкупуване на акции. 

В изявлението си Лагурта подчертава, че ситуацията е "обнадеждаваща, тъй като ограниченията намаляват, а мобилността на населението се подобрява с напредването на тримесечието". 

Източник: eleconomista.es

Превод: Нели Тодорова 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ