Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Пилотите на Air France заплашват със стачка
Националният синдикат на пилотите от гражданската авиация във Франция (SNPL) изисква бъдещият главен изпълнителен директор на Air France-KLM да започне отново преговорите за заплатите. Това съобщава вестник "Фигаро", като се позовава на интервю в неделния брой на вестник "Паризиен" на председателя на синдиката Филип Евен. В противен случай "ще има 15 дни стачка", заплаши той.
Предупреждението последва вече отправеното от сдружението на синдикатите в Air France, според което "конфликтът за заплатите ще бъде възобновен от септември", "с или без главен изпълнителен директор", напомня "Фигаро".
Преговорите за заплатите предизвикаха през пролетта до 15 дни стачки, които струваха на компанията 335 милиона евро.
Неуспехът на преговорите доведе до оставката на главния изпълнителен директор Жан-Марк Жанаяк. Така Air France търси от 3 месеца нов ръководител, който да се харесва на всички акционери и на френската държава. Обещанието на временно управляващата компанията Ан-Мари Кудерк да има ново ръководство през септември изглежда все по-малко осъществимо. Air France-KLM реши да утрои заплатата на бъдещия си главен изпълнителен директор, за да привлече повече кандидати, като по този начин рискува да възроди пролетните стачки и да не постигне споразумение за заплатите, предава БТА.
Освен това новото име, което се споменава за поста - на вицепрезидента на Аir Canada Бенжамен Смит - не е прието единодушно от синдикатите.
Евен окачествява този избор като "сериозна грешка" в Туитър, а в интервюто за "Паризиен" твърди: "Ние сме обезпокоени. Смятаме, че трябва да бъде избран ръководител, който познава особеностите на френския социален диалог и владее детайлите на европейския пазар и особено разпределението на силите между нискотарифните компании и историческите авиопревозвачи". "Много е различно от случващото се в Канада", добави той.
Според Пол Фарж, представител на пилотите акционери в управителния съвет на Air France-KLM, изборът на канадеца Смит "ще постави Air France под северноамериканско влияние" и би било знак, че Париж "се е отказал от въздушния си суверенитет"
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.