Пламен Вичев, CETIN България: Нашата мисия е да свързваме

Пламен Вичев, CETIN България: Нашата мисия е да свързваме

CETIN България, част от PPF Group, е доставчик на мрежови и инфраструктурни услуги на едро, притежаващ и управляващ една от най-големите електронни съобщителни мрежи в България. CETIN България е основана през 2020 година след отделяне от Теленор България. Благодарение на своята комуникационна инфраструктура, висококвалифицирани служители и съобразен с потребителите подход, CETIN България има за цел да осигури на своите клиенти изключително изживяване и резултати, като управлява устойчивото развитие на технологиите и предвижда днес потребностите на утрешния ден. За промените в света на телекомуникациите и дългосрочните планове на CETIN България, компанията, която управлява телекомуникационна мрежа в България с четири поредни Best in Test сертификата, разказва Пламен Вичев, директор „Бизнес развитие и трансформация“.

- Г-н Вичев, каква беше първата година на CETIN България?

- Като всяка млада компания в областта на високите технологии, първата година от развитието на CETIN България мина някак бързо, под знака на интересните проекти и успехите, които постигнахме. На първо място за четвърти пореден път мрежата, която CETIN България управлява и поддържа, получи сертификата Best in Test, който се издава от международната независима организация за оценка на качеството на мрежата и потребителското изживяване umlaut.  Това е признание не само за мрежата на CETIN България, която предоставяме на нашите партньори от Теленор България, но преди всичко за хората в двете компании, които я развиват и подобряват постоянно.

Нашият фокус продължава да бъде върху качеството на услугите и мрежата, която се ползва от милиони българи. Надградихме нашите постижения и със старта на търговска 5G мрежа през юни, с която осигурихме възможността за развитие на следващо поколение технологични решения. През лятото на тази година направихме важна крачка в своето развитие с придобиването на 100% oт капитала на две технологични компании - „София Комюникейшънс“ ЕАД и „Ракком“АД. С тази стъпка нашата компания разшири обхвата на услугите ни на територията на град София с достъп до повечето от бизнес сградите в града. С придобиването към нас се присъедини опитен екип, с чиято помощ ще развием нашето портфолио в областта на фиксираните услуги за свързаност.

- Какво предстои оттук нататък и върху какво ще се фокусира CETIN България?

- Като доставчик на мрежова инфраструктура, наш най-голям приоритет остава предоставянето на свързаност на всеки и навсякъде. CETIN България ще продължи да стои в основата на дигиталната трансформация на нашето общество, осигурявайки бърз и, преди всичко, сигурен пренос да данни и информация. Именно поради тази причина ключов за нашия бизнес приоритет е киберсигурността, която придобива все по-голяма важност в ерата на 5G и концепцията за свързаност по всяко време. В тази насока ще продължим да развиваме различни инициативи, чиято основна цел е да поддържат високи стандарти за сигурност.

Очакваме растеж и на услугите в сферата на IoT, където след първоначалния COVID-шок в световен мащаб наблюдаваме динамика в тази област. Прогнозите са броят на свързаните устройства във всяко домакинство да нарастне неколкократно в следващите няколко години. В различни бизнес сегменти, като селското стопанство, комуналните услуги, транспорта също се очаква все по-бързо навлизане на IoT решения, които ще подобрят ефективността и качеството на произвежданата продукция. CETIN България притежава нужната мрежова инфраструктура, с която да обезпечи този растеж, като работи със своите партньори в разработване на цялостни решения за посрещане на техните нужди. Като част от нашата дългосрочна стратегия, целта ни е да идентифицираме технологичните нужди и да проучваме как най-добре да използваме възможностите във връзка с частни мрежи, умни градове и периферните изчисления (edge computing).

Като инфраструктурна компания, ние предлагаме и първокласни възможности за колокация в нашите дейтацентрове в София и Пловдив. В допълнение на това, продължаваме да развиваме собствени системи за миграция към облачни услуги, с които да надградим нашето портфолио от услуги за клиентите.

- Каква е основната причина за съществуването на компании като CETIN?

- Основната ни задача в CETIN България е да свързваме потребителите и бизнеса в България с глобалния свят чрез интелигентни и най-вече качествени технологични решения. Това е възможно благодарение на мотивирания и сплотен екип на CETIN България от над 200 души, притежаващ опит и умения в работата с ИТ и телекомукационни технологии от последно поколение, и благодарение на нашата фиксирана и мобилна мрежа, покриващата територията на цялата страна. Стремим се да разбираме, предвиждаме и посрещаме нуждите не само на нашите клиенти, но и на техните крайни потребители. Преведено на разбираем език, това означава да създаваме технологични решения, които им позволяват да бъдат по-гъвкави, по-достъпни и в крайна сметка по-успешни. Наша мисия и водещ приоритет остава създаването на устойчиви технологични решения днес, с които нашите клиенти да посрещнат утрешните си нужди. В този смисъл наистина можем да кажем, че CETIN България е дигиталния гръбнак на нашето общество.

"Мениджър Нюз"

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Поредна нощ на протести в Украйна: Демонстрантите обвиниха Зеленски в авторитаризъм
Визита в Шотландия: Тръмп предупреди Европа да спре „ужасното нашествие“ от мигранти
Пеевски: КПК трябва да бъде закрита, за да престанат фалшивите драматургии, че била бухалка
На днешната дата 26 юли. Имен ден празнуват Параскева, Парашкева
Сръбските власти затвориха ресторант на световния режисьор Емир Кустурица в eтноселото Дървенград
Европейски рекорд за всички времена: Турция измери 50,5 градуса по Целзий
Нова епизод: Черният леопард забелязан до шуменския кв. „Мътница“, местните жители са предупредени
CNN: Сблъсъкът на астероида „Убиец на градове“ с Луната е опасен за сателитите и астронавтите