Последният локдаун струвал 3,6 млрд. евро на гръцките фирми

Последният локдаун струвал 3,6 млрд. евро на гръцките фирми

Загубите на гръцките фирми през първото тримесечие на 2021 г. са били 3,6 милиарда евро, показват официални статистически данни, цитирани от "Катимерини".

През този период оборотът на предприятията е бил с 5,4 процента по-нисък в сравнение със същия период на 2020 г.

Още по-солена е била "сметката" от локдауна за компаниите, които са били принудени да спрат дейността си. При тях спадът на оборота е 39,1 процента.

Оборотът на фирмите в Гърция в периода януари - март тази година е бил 63,56 млрд. евро спрямо 67,16 млрд. през първото тримесечие на 2020 г. Процентно най-високи са загубите на компаниите, заети в сектора на изкуствата и развлеченията, които и в момента не работят - при тях спадът достига до 70,4 процента. Следва ресторантьорският и хотелиерският бранш, където се отчита намаление на оборотите с 53,9 процента, информира БТА.

Заведенията за обществено хранене получиха разрешение да отворят едва на 3 май и то с много ограничения, а туризмът беше рестартиран на 15 май заедно с пътническия транспорт между отделните региони.

В абсолютни стойности най-големи са загубите на търговията на дребно и на едро. Там загубеният оборот достига до 920 млрд. евро.

Позитивна е тенденцията в промишлеността, където е отбелязано увеличение на оборота с 2,5 процента през първото тримесечие на годишна база, т.е. от 14,23 млрд. на 14,58 млрд. евро.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?