Последно повикване? Пак удължиха срока за подаване на оферти за летище София

Последно повикване? Пак удължиха срока за подаване на оферти за летище София

Последно повикване? Пак удължиха срока за подаване на оферти за летище София

За трети път се удължава срокът за подаване на оферти за концесия за летище София, съобщи агенция Ройтерс като се позова на данни от транспортното министерство.  Справка със сайта на министерството показва, че на 20 декември миналата година е било обявено решение за поправка на досегашните обявления за процедурата по концесията, с което министърът на транспорта одобрява и изменения на документацията за концесията, включително и на проекта на концесионен договор. Конкретните промени не са упоменати в решението. Поредната поправка е публикувана в Официален вестник на Европейския съюз на 26 декември след изтичането на предвидения по закон 10-дневен срок за обжалване пред КЗК. В деня на обявяването на новото решение за поредната поправка,  20 декември, транспортният министър Росен Желязков разпореди да бъде извършен одит в „Летище София“ ЕАД за проверка на договорите за доставка на стоки в търговските обекти и за анализ на вземанията на стойност над 10 000 лв., както и предприетите действия за тяхното събиране. По негово нареждане одитът трябва да приключи в кратък срок, без да е посочен конкретен период.

След поредното отлагане, според информацията на Ройтерс заявленията за участие в процедурата ще бъдат отворени на 5-ти февруари сутринта.

Министерството на транспорта вече отложи във времето първоначалния график за отваряне на офертите на 22-ри октомври 2018-а година поради многобройни запитвания относно процедурата и с оглед на това вече извърши някои технически промени, заяви за Ройтерс говорителка на министерството, но без да предостави допълнителни подробности, посочва БНР.

Българското правителство рестартира търга през миналия юли, надявайки се да получи около 550 милиона евро от 35-годишна концесия на летище София, от които 280 милиона евро трябва да бъдат платени предварително.

Очаква се основното летище на България, което понастоящем се управлява от държавата, да генерира приходи от 3,46 милиарда евро за целия концесионен период и приходи до 3,9 милиарда евро, ако срокът на концесията бъде удължен до максимум 46 години и седем месеца.

До момента участие в процедурата е потвърдил най-големият британски летищен оператор "Манчестър Еърпорт Груп" (MAG). Компанията управлява три от основните летища във Великобритания, които обслужват 60 милиона пътници годишно. От оператора заявиха, че възнамеряват да инвестират 600 милиона евро в технологии, инфраструктура и подобряване на съоръженията на летище София.

Впоследствие и говорител на индийската групировка GMR заяви, че групата ще обмисли да участва в наддаването въз основа на окончателните търгови условия за летище София, напомня Ройтерс.

Германският въздухоплавателен оператор Fraport също обяви, че е заинтересован, докато испанката компания Aena заяви, че проучва възможността за съвместна оферта с австралийската група First State.

Възможен интерес за участие в концесионния търг за летище София показва и френският Aeroports de Paris, който държи 46% от турската компания TAV Airports, както и швейцарската Flughaven Zuerich.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ