Heineken гръмко рекламира плана си за 2030 г., но инвеститорите искат резултати

Heineken гръмко рекламира плана си за 2030 г., но инвеститорите искат резултати

Heineken обеща да увеличи приходите си и да намали разходите, но инвеститорите в световния производител на бира №2 казват, че може да са необходими по-твърди стъпки, включително затваряне на заводи, за да се ускори бизнесът, пише Ройтерс. 

Главният изпълнителен директор Долф ван ден Бринк, начело на пивоварната компания с оборот от 39 милиарда евро от 2020 г. насам, е изправен пред две ключови предизвикателства, според инвеститори и анализатори: да постигне по-голяма ефективност, като същевременно съживи слабия растеж на обема.

Докато всички пивоварни се борят да продават повече бира, холандският производител на бири Amstel и Tiger разочарова някои инвеститори с нестабилното си представяне и с изоставането си от по-големия конкурент Anheuser-Busch InBev по ефективност, с по-високи фиксирани разходи и по-голямо присъствие на пивоварните в някои региони.

„Инвеститорите искат тази компания да се справя добре, но трябва да започнат да получават някои приходи от борда“, каза Райън Дийн, анализатор в инвеститора на Heineken Aylett & Co. Fund Managers.

Дийн каза, че актуализираната стратегия на Heineken, представена на събитие за инвеститори през октомври, е добре дошла, но пивоварната трябва да покаже, че може да постигне резултати.

Heineken заяви, че реакцията на актуализираната стратегия е положителна.

„Фокусът сега се измести към изпълнението и предоставянето на услуги, което е точно това, което нашите инвеститори очакват от нас“, каза говорител.

Покажете ни спестяванията, казват инвеститори

Това бяха трудни няколко години за бирата. Оценките в целия сектор се сринаха, след като покачването на цените, предизвикано от рязкото покачване на разходите за входни ресурси, намали обемите, а някои консуматори намалиха консумацията на алкохол.

Акциите на Heineken в момента се търгуват на около 13,5 пъти бъдещата печалба, доста под върховете от над 28 пъти през 2021 г.

В целия алкохолен сектор инвеститорите приветстваха инициативи за намаляване на разходите, за да се увеличат маржовете, докато продажбите са под натиск.

Heineken изостава от конкурентите си по отношение на фиксираните разходи спрямо приходите, каза Томас Пинто, ръководител на международните акции в BestInver, един от 30-те най-големи акционери на Heineken, добавяйки, че подобряването на ефективността е ключово изискване.

Heineken обеща да реализира до 500 милиона евро брутни икономии на разходи годишно до 2030 г.

Компанията се стреми да постигне средно едноцифрен годишен ръст на приходите, като се фокусира върху 17 пазара с висок потенциал и пет глобални марки, като оперативната печалба и печалбата на акция ще предхождат този ръст, заяви компанията.

Но Пинто каза, че тези цели са твърде общи. Той иска да види конкретни цели, свързани с маржа, възвръщаемостта на инвестирания капитал и нетните спестявания, които биха показали действителните спестявания след всякакви удръжки.

Heineken трябва да покаже на инвеститорите, че обещанията ѝ за спестявания повишават рентабилността, след като над 3 милиарда евро от 2021 г. насам изглежда са оказали слабо въздействие, каза Хавиер Гонзалес Ластра, анализатор в Berenberg.

Финансовият директор на Heineken, Харолд ван ден Брук, заяви, че около 25% от историческите ѝ спестявания са се отразили на крайния резултат и тази цифра би трябвало да се увеличи по настоящата програма.

Това успокои Пинто. Но както той, така и Гонзалес Ластра заявиха, че на пазари с нисък растеж като Европа инвеститорите искат да видят конкретни усилия за намаляване на разходите, като например затваряне на пивоварни.

Обемите са под въпрос

Главният изпълнителен директор ван ден Бринк изключи радикално преструктуриране на пивоварното присъствие на Heineken и подчерта перспективите за растеж в страни като Италия и Франция. Но увеличаването на обемите в такива региони, където населението застарява, ще бъде битка, каза Лорънс Уайът, анализатор в Barclays.

Heineken би трябвало да има по-лесен път към продажбата на повече бира на развиващи се пазари като Латинска Америка, но въпросителният знак относно това кога ще настъпи този растеж възпира някои инвеститори.

Ван ден Бринк каза, че след като краткосрочните предизвикателства, свързани с трудните икономически условия и политическите сътресения, отшумят, бирената индустрия би трябвало да се радва на около 1% ръст на обема годишно и Heineken би трябвало да се представи изпреварващо. Но той не можа да каже кога растежът ще се възстанови.

Харшаран Ман, глобален анализатор на акции в Aviva Investors, друг акционер на Heineken, заяви, че инвеститорите искат да знаят, че Heineken има известна перспектива за стабилизиране на обемите и в крайна сметка за растеж. „Тази загриженост относно края на спада в обемите определено е двигател на настроенията“, каза Ман.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ