Продажбите на дребно на потребителски стоки в Китай надхвърлят 461,8 млрд. долара

Продажбите на дребно на потребителски стоки в Китай надхвърлят 461,8 млрд. долара

Продажбите на дребно на потребителски стоки в Китай през август са се увеличили с 9% и са достигнали 3,1 трлн. юана или 461,8 млрд. долара, съобщи Националното статистическо бюро на Китай, цитирано от ТАСС.

Динамиката в растежа на продажбите в селските райони е била 10,2 процента, а в градските - 8,8 процента, се посочва в представения на пресконференция доклад на статистическото бюро.

Според документа от януари до август е имало значителен растеж на интернет продажбите: с 28,2 процента до 5,5 трилиона юана или 808,1 милиарда долара.

Забавянето на темповете на растеж на продажбите на дребно на потребителски стоки в Китай в средносрочен план протича сравнително равномерно: през 2014 година те са се увеличили с 12 процента и са достигнали 26,239 трилиона юана или 4,2 трилиона долара по сегашния курс, през 2015 година с 10,7 процента до 30,093 трилиона юана (над 4,4 трилиона долара), през 2016 година са нараснали с 10,4 процента и са достигнали 33,2 трилиона юана (над 4,8 трилиона долара).

През 2017 година този показател се е увеличил с 10,2 процента до 36,6 трилиона юана (около 5,6 трилиона долара), като са превишили прогнозата за растеж от 9,5 процента на Китайската академия на науките.

Според официалната статистика през 2017 година вътрешното потребление е осигурило около 59 процента от увеличението на брутния вътрешен продукт на Китай.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ