Промоциите - все по-важни за избора на потребителите

Промоциите - все по-важни за избора на потребителите

Потребителите обръщат все по-голямо внимание на промоциите и ориентират избора си на покупки според тях. Това са част от промените в потребителското поведение на българите според данните от национално представително пазарно проучване „Потребителите и кризата“, проведено от „Прогрес консулт“ по поръчка на Лидл България през февруари 2021 г.

67% от потребителите осъзнато обръщат все по-голямо внимание на изгодните цени,  като почти толкова са и хората, които заявяват, че често купуват стоки на промоция. Само 33,1% споделят, че цената има същото значение за тях, както и преди. Тук е и една от най-сериозните разлики между жените и мъжете: при жените делът на онези, които са започнали силно да се влияят от цените, е двойно по-голям от съответния дял при мъжете.

[[{"fid":"370557","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":382,"width":599,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

„Според резултатите от проучването Лидл България е веригата с най-висок Net Promoter Score – показател, измерващ базовото отношение на клиентите към ползваните от тях вериги. Според този показател клиентите на Лидл България са удовлетворени и с готовност биха дали добри референции за нея сред останалите потребители“, заяви Росен Кутелов, управител на „Прогрес консулт“.

„Резултатите от това проучване ясно показват, че  цените и изгодните предложения придобиват все по-голямо значение за българския потребител, наред с желанието за качество на купуваните стоки. Данните показват, че в Лидл България отговаряме адекватно на променящите се потребности. Неслучайно започнахме годината с въвеждането на „Lidl цена“, която обединява изгодните предложения с намалени или много конкурентни на пазара цени, но и гарантира същото високо качество на предлаганите от нас продукти под собствена марка.", коментира Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.  Важен за компанията е още един от ключовите показатели в проучването, който измерва отношението на клиентите към веригите, в които пазаруват. "Резултатът отчетливо показва, че нашите усилия в подкрепа на клиентите водят до удовлетворени потребители, които биха препоръчали Lidl в България. ", допълва тя.

Съвсем естествено промоциите заемат ключово място в потребителския избор, показват данните от проучването. 62% посочват, че вярват и често купуват стоки на промоция, като доверието към промоциите е еднакво високо при жените и мъжете. Двойно по-малко – 30,4% от анкетираните, е делът на тези, които не вярват на промоциите, но се изкушават от ниските цени. Само 7,5% не вярват на промоциите и ги избягват.

Водещата част от потребителите – 65,7%, залагат на качеството на стоките, но обръщат внимание и на цената. За 26,3% имено цената е водещ фактор, но обръщат внимание на качеството.

Почти половината от потребителите не са изменили навиците си и пазаруват толкова, колкото и преди епидемията. Водещ мотив за купуващите повече е да се намали честотата на посещение в магазините.

[[{"fid":"370558","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":360,"width":599,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Почти поравно се разпределят клиентите, спрямо честотата на пазаруване, като малко над другите – 35,3%, са тези, които отиват до хипермаркет само веднъж седмично. Проучването показва още и, че мнозинството от хората пазаруват със списък. Най-голяма е групата потребители, които не купуват много продукти над планираните, а се ограничават с  малко неща извън списъка - 46,3%. Само 14% от потребителите не се отклоняват от списъка си в магазина, докато 24,6% изобщо не пазаруват по списък, а решават на момента.

Отношението към българските и към чуждестранните стоки категорично е в полза на българските. Почти половината от потребителите – 46% – декларират, че при равни други условия предпочитат да купят българския продукт, докато едва 7% при равни други условия биха предпочели чуждестранния.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Имейлът не е мъртъв — но вашата стратегия може би е. Ето как да я съживите
Япония вдигна изтребители, след като руски стратегически бомбардировачи прелетяха над Японско море
На фокус следващите седем дни: Избори в Аржентина, отчети от „Великолепната седморка" и заседания на Фед и ЕЦБ
Как успешните лидери се изправят на крака след провал
На днешната дата, 25 октомври. Рождениците днес
Канцлерът Мерц очаква САЩ да освободят германското подразделение на „Роснефт“ от санкции
Цитат на деня
Орбан: Унгария работи върху начин за заобикаляне на американските санкции срещу руските петролни компании