Renault пред реален риск от фалит

Renault пред реален риск от фалит

Френският производител на автомобили Renault може да фалира, ако не получи финансова помощ в скоро време, предупреди финансовият министър на Франция Бруно Льо Мер, цитиран от Ройтерс.

Той обясни, че френският завод на Renault във Флинс не трябва да се затваря и че компанията трябва да се опита да запази колкото се може повече работни места във Франция, като в същото време трябва да се стреми да остане конкурентоспособна.

"Да, Renault може да изчезне", каза Льо Мер.

Той добави, че председателят на Renault Жан-Доминик Сенард работи усилено по нов стратегически план и има подкрепата на френското правителство. Льо Мер също каза, че все още не е подписал заема от 5 милиарда евро (5,5 милиарда долара) за Renault и че дискусиите продължават.

Правителството последователно казва, че френските производители на автомобили трябва да върнат по-голяма част от производството си във Франция в замяна на държавната подкрепа и че иска от компании като Renault да разработят "по-екологични" автомобили с ниско ниво на замърсяване.

Renault е партньор с японските компании Nissan и Mitsubishi Motors, а съюзът трябва да обяви преработена стратегия на 27 май. Nissan обмисля да съкрати 20 000 работни места от световната си работна сила, като се съсредоточи върху Европа и развиващите се страни, тъй като японският автомобилен производител се бори да се възстанови от последствията, причинени от пандемията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Простреляха приближения до Тръмп консервативен активист Чарли Кърк
Зеленски призова за създаване на въздушен щит над Европа
Времето: Студен атмосферен фронт носи облаци и дъжд
Показното убийство на Чарли Кърк: ФБР издирва стрелеца, след като задържаните по-рано бяха освободени
Учени развъждат редки и застрашени видове в най-дългата река в Китай
УНИЦЕФ: България е сред страните с най-високи нива на затлъстяване сред децата в Европа
Кристин Лагард приветства управителя на БНБ Димитър Радев като наблюдател в Управителния съвет на ЕЦБ
Бизнес перспективи: Ще запази ли ЕС забраната за продажба на нови дизелови и бензинови коли?