Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Ryanair възстанови това лято 90% от полетите си през 2019 г.
Възстановяването на сектора на авиокомпаниите става все по-осезаемо, особено за компании, които оперират на кратки и средни разстояния. Такъв е случаят с Ryanair, който след увеличаване на маршрутите през лятото, затвори тази първа седмица на септември с оперативни данни, които надхвърлят 90% от полетите, извършени през същите дати на 2019 г., предава eleconomista.es.
Ирландската нискотарифна авиокомпания според данните на Eurocontrol е една от компаниите, които достигат най-добри резултати в края на лятото. По-конкретно, Ryanair е извършил около 2300 ежедневни полета през последната седмица - цифра, която е едва с 10% по-ниска от тази на същата дата през 2019 г. Тези данни я позиционират като една от първите големи авиокомпании в пътническия трафик, която е възстановила повече операции в сравнение с лятото на 2020 г.
Добри резултати показва и още една от нискотарифните компании в Европа - унгарската WizzAir, която изпълнява средно 660 дневни полета, както и Volotea - със средно около 300 дневни полета.
Данните за компаниите на къси и средни разстояния не са сравними с компаниите на дълги разстояния, за които възстановяването ще трябва да изчака. В този смисъл например KLM е възстановила около 75% от полетите, които е изпълнявала през 2019 г. Тази цифра е подобна на тази, посочена от Iberia или Qatar Airways през последните седмици. За Air France данните показват 65% възстановени полети, а Emirates почти достига 60%. За разлика от тях Air Europa все още не е успяла да възстанови 50% от трафика от последната година преди пандемията.
Но не всичко е добра новина за Ryanair. Ирландската нискотарифна компания съобщи за прекъсване на преговорите с Boeing за закупуване на нов пакет от 737 самолета MAX10, които бяха в експлоатация от десет месеца в резултат на "разликата в цените" между двете страни.
Авиокомпанията обаче продължава с друга предишна поръчка, чрез която ще получи повече от 200 самолета B737 Gamechanger през следващите 5 години, от 2021 до 2025 г. С тези доставки флотът на компанията ще се увеличи до над 600 самолета с капацитет за превозват повече от 200 милиона пътници годишно. Тази цифра е целта на компанията за 2026 г., сценарий, който тя се надява да постигне чрез органичен растеж, без да се налага да участва в процеса на консолидация.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.