Силна година с продължаващи ръстове за Нестле Груп. Бързите иновации остават на фокус

Силна година с продължаващи ръстове за Нестле Груп. Бързите иновации остават на фокус

Силна година с продължаващи ръстове е 2019 за Нестле Груп. Компанията огласи днес финансовите си резултати за миналата година. Органичният ръст е нараснал с 3,5%, с реален вътрешен ръст (RIG) от 2,9% и ръст в цените от 0,6%. Положителните резултати идват най-вече от силната динамика на пазара в САЩ и храните за домашни любимци Purina в световен мащаб.

Общите отчетени продажби нарастват с 1,2% до 92,6 млрд. швейцарски франка (2018 г.: 91,4 млрд. швейцарски франка). Нетните придобивания имат отрицателен ефект от 0,8%, а обменът на валута намалява продажбите с 1,5%.

Знаков за общите резултати е фактът, че една година преди средносрочния план на Нестле, дружеството достига целевия диапазон за рентабилност за 2020 г. Оперативната печалба от основна търговска дейност (UTOP) се увеличава с 60 базисни пункта до 17.6%. Маржът на оперативната печалба от основна търговска дейност (TOP) намалява с 30 базисни пункта до 14,8% поради увеличеното преструктуриране и свързаните с него разходи.

Основната печалба на акция нараства с 11,1% в постоянна валута и с 9,8% на отчетна база до 4,41 швейцарски франка. Печалбата на акция бележи прогрес с 28,0% до 4,30 швейцарски франка на отчетна база. Свободният паричен поток също нараства - с 10,9% до 11,9 милиарда швейцарски франка.

 Общо 16,9 милиарда швейцарски франка са върнати на акционерите през 2019 г. чрез комбинация от дивиденти и обратно изкупуване на акции. В края на 2019 г. Нестле завърши програмата за обратно изкупуване на акции в размер на 20 милиарда швейцарски франка, стартирана през юли 2017 г. Дружеството стартира нова програма за обратно изкупуване на акции до 20 милиарда швейцарски франка през януари 2020 г., а Съветът на директорите предлага увеличение на дивидентите от 25 сентима до 2,70 швейцарски франка на акция, като по този начин затвърждава 25 последователни години ръст на дивидентите.

Ротацията на портфолиото на Групата през последните три години възлиза на 12% от общите продажби за 2017 г. Миналата година Нестле продаде Nestlé Skin Health  и обяви продажбата на дейността си със сладолед в САЩ за 4 милиарда щатски долара на „Фронери“ /Froneri/ (сделката е финализирана на 31 януари 2020 г.). Нестле също се съгласи да продаде 60% от дяла си в дейността Herta Charcuterie (студени разфасовки и месни продукти) на „Каса Тараделас“ /Casa Tarradellas/.

Прогнозата за 2020 г.

Непрекъснато увеличаване на ръста в продажбите на органични продукти, прогнозира главният изпълнителен директор на Нестле Марк Шнайдер. Очаква се и нарастване на основната печалба на акция в постоянна валута и капиталовата ефективност. Към момента е твърде рано да се прецени финансовото въздействие на коронавирусната епидемия, отбелязва той. Регионът на Голям Китай е вторият най-голям пазар за Нестле Групата, представляващ около 8% от световните продажби.

Основен фокус за компанията остават бързите иновации. "Стартирането на премиумпродуктите ни „Старбъкс“ /Starbucks/ например се радва на голям успех. Много сме доволни от скоростта на разпространение на продуктите и положителната реакция от страна на потребителите. Навлизаме в пазара по-бързо с продукти от първа необходимост.", посочва още Шнайдер.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ