Скоростта във възстановяването в модната индустрия зависи от географските райони

Скоростта във възстановяването в модната индустрия зависи от географските райони

Световната модна индустрия регистрира отрицателна икономическа печалба през 2020 г. за първи път от десетилетие. Тази година явлението се повтори, като 69% от компаниите са се сблъскали с тези резултати. Това показват данните на Индекса на McKinsey Global Fashion (MGFI), включен в доклада „Състоянието на модния бизнес 2022“, публикуван от The Business of Fashion (BoF) и McKinsey & Company. 

Този индекс предвижда за следващата година възможно връщане към положителна печалба въз основа на данните за първата половина на 2021 г., които отразяват V-образната еволюцията на модния сектор. Така общата перспектива е оптимистична, тъй като се предвижда, че световните модни продажби ще надвишат нивата от 2019 г. с между 3 и 8% през 2022 г., по-бърз темп на възстановяване от очакваното дори преди шест месеца, предава eleconomista.es.  

Възстановяването ще дойде с различна скорост в зависимост от географските райони, според прогнозите на McKinsey, които показват Китай и САЩ на върха и Европа на дъното. В Китай всички сегменти на модната индустрия се завръщат на нива отпреди пандемията, като в частност луксозният сектор сочи към прогноза за растеж със 70-90% над нивото на продажбите за 2019 г. за края на 2021 г. 

Тази промяна в разпределението на икономическите печалби на Изток се подчертава от присъствието на три китайски компании в класацията на McKinsey на 20-те компании с най-голяма пазарна капитализация в бранша. От своя страна в Съединените щати пулсът на потреблението следва положителна траектория, като 43% от американските купувачи потвърждават намерението си да увеличат разходите за мода през 2021 г., според проучването Covid-19 на McKinsey & Company. Що се отнася до Европа, въпреки по-бавното връщане към нивата на продажбите преди Сovid-19, 67% от мениджърите на този пазар очакват по-добри условия за бизнес през 2022 г. в сравнение с предходната година. 

Въпреки че се очаква 2022 г. да бъде година на растеж, много от потенциалните печалби ще зависят от предизвикателства, свързани с пандемията и глобалната икономика, като водещи проблеми във веригата за доставки. Това е причина номер едно за безпокойство за индустрията, като 87% от мениджърите очакват прекъсването на доставките да повлияе негативно на маржовете. 

Комбинация от недостиг на материали, транспортни затруднения и по-високи логистични разходи ще се отразят върху веригата на стойността, като допълнително ще подчертаят дисбаланса между търсенето и предлагането. В резултат на това компаниите ще бъдат принудени да повишат цените за потребителите. Всъщност, 67% от мениджърите в модната индустрия очакват да увеличат цените на дребно през 2022 г. средно с 3%, докато 15% от ръководителите дори очакват да увеличат цените с 10% или повече процента. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Зеленски в извънредно обръщение: Украйна е изправена пред труден избор, но и най-твърдият метал се огъва
Кметът Васил Терзиев: Целта ни е паркомясто в София да се намира за по-малко от 10 минути
Вицепрезидентът Ванс: Фантазия е да се мисли, че Украйна може да победи с повече пари и оръжия от САЩ
Срещата на Г-20 в Йоханесбург започна, но със знакови отсъствия
Изследване: Окото може да се „рестартира“ и да възстанови увреденото зрение
Тръмп смята, че 27 ноември е подходящ краен срок Украйна да приеме мирния план
Украйна и САЩ започват разговори в Швейцария по мирния план на Тръмп
18+: Pornhub поиска от техногигантите механизъм за контрол на възрастта