СОФ Кънект подписа анекс към концесионния договор и потвърди готовност веднага да инвестира 900 млн. лв.

СОФ Кънект подписа анекс към концесионния договор и потвърди готовност веднага да инвестира 900 млн. лв.

СОФ Кънект" подписа Допълнително споразумение към Концесионния договор за Летище София с Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, което урежда възстановяване на икономическия баланс на концесията и ще позволи незабавно стартиране на инвестиции на стойност над 900 млн. лв. в летището на българската столица по време на най-тежката авиационна криза в историята. Това се посочва в съобщение от концесионера до медиите. Разписването на анекса идва след решението на правителството от тази сряда, с което бяха одобрени промени в договора, позволяващи отлагане на годишните лицензионни такси. Това, на практика е механизмът за ребалансиране на концесията, поискан и от международните финансови институции, подкрепили проекта.

Въпреки кризата амбицията на водещия участник в консорциума - инвестиционният фонд "Меридиам" и неговите партньори "Щрабаг" и летищния оператор Летище Мюнхен, винаги е била и продължава да бъде да превърнат Летище София в модерно и конкурентоспособно европейско летище, което да бъде създател на социален, икономически, екологичен и устойчив растеж и по този начин да допринесе както за развитието на София и региона, така и на цяла България.

"Световни стандарти на устойчивост, които вече сме прилагали на Летище Мюнхен и Летище "Ла Гуардия" (Ню Йорк), ще бъдат приложени в София, за да се превърне Летище София в успешен проект, от който облагодетелствани ще бъдат българските граждани, служителите на летището и търговските му партньори", посочват от "СОФ Кънект".

Възстановяването на икономическия баланс на концесията, което се прави в пълно съответствие с клаузите на концесионния договор е абсолютно необходимо за оцеляването на летището в безпрецедентната криза в авиационния сектор, предизвикана от пандемията от COVID-19, уточнява компанията концесионер. Това е потвърдено от водещи международни институции с богат опит, които прилагат стриктни правила. Възстановяването на баланса включва актуализиране на плана за капиталовите разходи и отлагане (а не опрощаване) на годишните концесионни възнаграждения за първите 10 години от срока на концесията, напомнят от концесионера.

Отлагането на плащанията ще позволи от самото начало на концесията да бъдат направени необходимите инвестиции, независимо от негативните последици от пандемията.
Важно е да се отбележи, че всички ключови предимства от концесията за България се запазват въпреки кризата, както и че възстановяването на баланса не намалява размера на инвестицията за срока на концесията. А те са именно: авансовото концесионно възнаграждение от 660 млн. лв. (с ДДС) ще бъде заплатено незабавно в пълен размер; планът на капиталовите разходи е увеличен с 16 млн. евро до 624 млн. евро (спрямо 608 млн. евро съгласно Концесионния договор) и всички заложени технически изисквания ще бъдат спазени със съответните напасвания във времето, съобразени с намаления въздушен трафик; ангажиментът да бъде построен нов Терминал 3 до 2030 г. остава непроменен, въпреки намаляването на трафика от 7,1 млн. пътници през 2019 г. до само 2,9 млн. пътници през 2020 г.

Инвестиционният фонд "Меридиам" има 90 проекта в 26 държави и специализира в дългосрочни проекти за публична инфраструктура като "ЛаГуардия" , няколко магистрали в Германия и 300 км. високоскоростна железопътна линия във Франция. Този опит ни дава увереност да смятаме, че Летище София ще бъде най-добре позиционирано да се възстанови след пандемията от COVID-19 и успешно ще се конкурира с другите големи летища в региона, посочва концесионерът.

"Меридиам" инвестира в дългосрочен план и никога до момента не е продавал инвестиция, уверяват от "СОФ Кънект". "Инвестиционните ни намерения в България също са дългосрочни. Ние поемаме ангажимент към българското общество и се надяваме, че като държава - членка на Европейския съюз България ще осигури стабилност и устойчивост на инвестициите. Европейската правна рамка на концесиите предполага партньорство между държавата и частния инвеститор при условията на равнопоставеност, предвидимост и общ интерес. ", припомнят от компанията.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ