Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Срещу 120 лв. месечно може да получите здравни услуги за 4 млн. лв. в цяла Европа
Интервю с Емил Вучков, изпълнителен директор и член на управителния съвет на ЗАД "България"
- Господин Вучков, как работодателите извличат максимални ползи от здравното застраховане на своите служители?
- Има две основни ползи - едната е финансова и лесноизмерима, другата е свързана с времето. Нека ви дам пример - ако имате здравен проблем, вариантите са два: да отидете направо в лечебно заведение по свой избор и да си платите за прегледа и изследванията или да отидете първо при личния си лекар, да изчакате той да ви прегледа и да ви насочи към специалист. Ако нямате здравна застраховка, в първия случай плащате пари от джоба си, а ако здравният проблем се задълбочи, ще имате финансови проблеми и няма да сте мотивиран да работите. Във втория държавата покрива лечението ви, но губите немалко време в разкарване по лекари и съответно не сте на работа. И двата проблема се решават, ако имате здравна застраховка. От данните, с които разполагаме за нашите клиенти, изчислихме ефекта от спестеното време и се оказа, че годишно работодателите в България, които застраховат служителите си, спестяват близо 100 млн. лева - т.е. това са разходи за труд, които биха заплатили, но служителят няма да е на работното си място, а ще ходи по лекари. Още по-интересното е, че ако вземем предвид все още слабото проникване на здравното застраховане (по наши изчисления близо 2 млн. служители в страната нямат такава застраховка), може да заключим, че годишно икономиката губи половин милиард лева, или 0,6% от БВП.
- Има ли значение размерът на компанията при избора на здравна застраховка за служителите? Кои са другите фактори, които влияят на избора?
- Повечето компании избират комбинирани продукти, т.е. застрахователен пакет, който включва профилактика, извънболнична помощ, болнична помощ и възстановяване на разходи за лекарства, очила и др. Някои работодатели желаят базов пакет, който покрива най-важните услуги, а други, особено от сфери, където борбата за таланти е ожесточена, искат по-луксозен пакет за служителите си. Общото между всички работодатели, търсещи здравна застраховка, е, че за тях служителите са най-ценният актив и искат да се погрижат за тях по най-добрия начин.
- Какви са възможностите за надграждане на здравния пакет с международно покритие и ползване на висококачествени медицински услуги в цял свят?
- Има все по-засилено търсене на подобни покрития от наши клиенти и затова през 2016 г. стартирахме предлагането на международни здравни застраховки "Здраве без граници" съвместно с една от най-големите глобални застрахователни групи - АХА. Те дават възможност за болнично и извънболнично лечение на три нива - България, Европа и цял свят, възползвайки се от мрежата на АХА от над 11 хил. лечебни заведения по света и над 75 години международен опит. Това позволява както високо качество на обслужване, така и не твърде високи цени. Много хора си мислят, че това са скъпи застраховки, но ще споделя, че един 40-годишен човек срещу 120 лв. на месец може да получи покритие с лимит 4 млн. лв. за болнична помощ в цяла Европа (вкл. Турция). Това е сума, която много хора дават месечно за кафе.
- Каква е политиката ви при настъпване на здравен проблем - насочвате застрахованите към определени специалисти и избрани медицински заведения или покривате разходите независимо от избора на пациента?
- При настъпване на проблем нашите клиенти може да посетят някое от над 500 лечебни заведения, с които имаме договор за абонаментно обслужване. При идентифициране със здравна карта или чрез мобилното ни приложение ще получат съответното лечение, без да плащат. Друг предпочитан от повечето ни клиенти начин е да се свържат с колцентъра ни, където работят медицински лица, които могат да разберат проблема и да насочат клиента към най-подходящото лечебно заведение (на базата на локалния ни опит и познания, градени повече от 10 години) или да запишат час при конкретен лекар от името на клиента. Услугата е безплатна и високо ценена от нашите клиенти, удобна е и им спестява време, а то, както доказват нашите изчисления, е ценно и за служителя, и за работодателя.
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.