TripAdvisor обвини Google в злоупотреба с пазарно положение

TripAdvisor обвини Google в злоупотреба с пазарно положение

Изпълнителният директор на платформата за туристически онлайн резервации и съвети TripAdvisor Стивън Койфер разказа, че глобалният лидер в интернет услугите Google е злоупотребявал с доминантната си пазарна роля. По този начин търсачката е натискала надолу приходите на всички играчи в сектора на онлайн резервациите, добави Койфер в интервю за CNBC. Така сайтовете за онлайн резервации стават първите представители на бизнеса, които открито обвиняват Google в антипазарни действия.

Както е известно тази седмица Министерството на правосъдието на САЩ и 11 американски щата стартираха дело срещу компанията-майка на Google - Alphabet Inc., по обвинение в нарушения на антимонополното законодателство. Подобни обвинения се подготвят и в Южна Корея и ЕС.

„Считаме, че министерството предприема правилна, макар и много закъсняла стъпка. Google използва пазарната си позиция в интернет услугите, за сметка на всички останали бизнеси“, обясни Койфер.

През последните години търсачката стартира няколко услуги в туристическия сектор, като Google Flights и Google Hotel Ads. Преди това TripAdvisor, Expedia и Booking бяха сайтовете, които привличаха основния дял от онлайн резервациите. Но ако даден потребител потърси хотел в Лондон или полет от Париж до София, то винаги резултатите на услугите на Google ще излязат най-отгоре, с което възможността останалите специализирани сайтове да генерират посещения силно се ограничава. Това ги принуждава те да увеличат разходите си за реклама, голяма част от които отиват именно при техния основен конкурент.

Според Skift Research туристическите сайтове са насочили 16 млрд. долара за реклама в Google само през 2019 г. Не само това, но и новата ситуация с глобалната пандемия от коронавирус силно удари приходите на цитираните по-горе три платформи. TripAdvisor има спад в стойността на акциите си от 45% за последните 12 месеца, при Expedia понижението е 25%, а при Booking – „само“ 9% за същия периода.  

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ