Uber иска да продаде дяловете си в Didi

Uber иска да продаде дяловете си в Didi

Uber иска да продаде дяловете си в Didi

Uber Technologies Inc иска да продаде дялове в нестратегически активи, включително участието си в базираната в Пекин Didi Global Inc, каза главният изпълнителен директор на технологичната фирма, който описа китайския пазар като труден и с малка прозрачност, предаде „Ройтерс“.

Американският бранд се оттегли от Китай през 2016 г., след като харчеше над милиард долара годишно заради ценова война с Didi. В крайна сметка продаде операциите си в Китай на Didi в замяна на дял от нея. Така в момента Uber притежава 12,8% от конкурента си.

„Не вярваме, че делът ни в Didi е стратегически. Те са конкурент, Китай е доста трудна среда с много малка прозрачност“, коментира главният изпълнителен директор Дара Хосровшахи по време на виртуален чат с анализатор на UBS. Компанията не бърза да продава акциите.

Според него много от фирмите, в които Uber има дял, наскоро са станали публични и все още са в период на блокиране (когато инвеститорите по време на листване не могат да продават акции), добавяйки, че Uber ще продължи да държи някои дялове по стратегически причини.

Акциите на Uber поскъпнаха с 4,3% до 37,26 долара след коментарите на Хосровшахи. Компанията има около 13,1 млрд. долара, свързани с инвестиции в други фирми към края на третото тримесечие, включително 4,1 млрд. долара в Didi.

Някои инвеститори имат притеснения, че с подобни вложения Uber изпраща сигнал на пазара, че дяловете в други компании са по-привлекателни от влагането на капитал в собствените операции на Uber.

Тази седмица стана ясно, че китайските компании, листвани на Уолстрийт, вероятно ще бъдат откъснати от капиталовите пазари в САЩ през следващите три години заради напрежението между Вашингтон и Пекин. По-малко от шест месеца след като дебютира на борсата в Щатите, Didi заяви, че ще се отпише от Нюйоркската фондова борса и вместо това ще направи планове за листване в Хонконг.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ