Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|В ЕBAG показваме, че онлайн пазаруването е сигурно и качествено
Чистата и здравословна храна е бъдещето, държим клиентите ни да получат най-доброто, казва Сия Грозданова, търговски директор в ЕBAG.
- Пазарът на храни е силно конкурентен, а клиентът става все по-взискателен. Какви са потребителските нагласи, на които трябва да отговори един търговец, за да е в крак с тенденциите, госпожо Грозданова?
- Чистата и здравословна храна за нас е бъдещето. Когато започнахме да оперираме самостоятелно, стартирахме с асортимента, който имахме във „Фантастико“. Тогава смятахме, че това са продуктите, които се търсят. Но се оказа, че не е така. Вкарахме много различни продукти, за да можем да разберем какво търси клиентът. Концепцията ни е да предлагаме чисти и здравословни продукти. Нехранителните стоки ги поддържаме, но те не са водещи за нас. Клиентите ни са насочени основно към свежите храни.
[[{"fid":"359848","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"6":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":446,"width":669,"class":"media-element file-default","data-delta":"6"}}]]
Проверките за качество са ежедневни. Снимка: EBAG
- В България онлайн пазаруването беше по-слабо в сравнение с общите тенденции в Европа и света. Извънредното положение заради COVID-19 обаче доста промени ситуацията. Какъв е профилът на клиентите, които пазаруват онлайн в EBAG?
- Жените са 60 на сто от клиентите ни. Предимно са семейни с деца, защото онлайн пазаруването е голямо удобство за тях - EBAG изпълнява доставките само за 3 часа – докато се направи поръчката и доставчиците вече звънят на вратата. Имаме и доста чужденци, както и българи, които живеят в чужбина и пазаруват от там за близките си тук – деца и родители, съобразявайки се с техния вкус. Те поръчват предимно чисти продукти. Най-големият процент потребители са между 30 и 35 г., 25% са във възрастовата категория 35-45 години, 15 на сто са над 45 г.
- Как очаквате да се развива онлайн търговията?
- Основното, за което се борим, е доверието на потребителите в онлайн пазаруването. Защото българите обичат да отидат на пазара или в магазина, да си изберат плодовете и зеленчуците, въпреки че в ситуацията на пандемия това не е много препоръчително - през един магазин или „Плод и зеленчук“ минават много хора, които пипат стоката. Но българинът така е свикнал. Затова искаме той да е сигурен, че когато пазарува онлайн с EBAG, ще получи наистина най-доброто.
Приоритетът ни е българите да се научат, че онлайн пазаруването е сигурно и е качествено.
- Кое е това, което клиентите могат да намерят само в ЕBAG?
- Това, на което държим най-много в EBAG, е да предлагаме предимно чисти, фермерски продукти, които не могат да се намерят на едно място. Защото ако човек иска да си купи риба, месо и зеленчуци от фермата, трябва да да обиколи няколко пазара и магазина. Ние се стараем да поддържаме такъв асортимент непрекъснато. Месата, които предлагаме в EBAG, са много разнообразни, цените може да са малко по-високи, но пък качеството е гарантирано. Редовните ни клиенти знаят, че ще получат най-доброто. Работим с петнайсетина фирми за доставката на плодове и зеленчуци – и ферми, и конвенционални. Голяма част от тях правят ежедневни доставки, за да бъде стоката винаги свежа. При получаването й наши служители пресортират и оглеждат всеки продукт – да не е наранен, да е перфектен. Правят се проверки за наличност на нитрати – ако не са в допустимите граници, стоката не се приема. В сайта ни има обявен срок на годност за всеки продукт, който е много къс, за да са спокойни хората за това, което купуват при седмичен пазар. Стараем се по всякакъв начин да направим така, че клиентът да е доволен и от услугата, и от продуктите. [[{"fid":"359801","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":464,"width":696,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]
Свежите зеленчуци и плодове са сред най-търсените стоки в онлайн платформата. Снимка: EBAG
- Има ли ръст в търсенето на фермерски продукти?
- Ръстът в продажбите е доста сериозен - 3-4 пъти се увеличи търсенето на фермерски продукти в сравнение с миналата година и първите месеци на 2020 г. Предлагаме ги от миналата година, но те не бяха изведени в отделна категория. Когато разширихме достатъчно асортимента, ги отделихме, за да е по-лесно на клиента да се ориентира.
- От самите фермерски продукти кои са най-предпочитани?
- При нас са водещи категории са плодовете и зеленчуците. Месата и млечните продукти също са много търсени при фермерските продукти.
- Има ли интерес към ръчно правените занаятчийски продукти, които също предлагате в EBAG?
- От ръчно правените продукти предлагаме малък асортимент и причината е, че много от производителите не са регистрирани като фирми, а по Наредба 26, която не им позволява да работят с търговци като нас. Искрено се надявам тази година да има промени и да работим повече с тези стоки, защото има голям интерес.
- Какви са плановете за развитието на EBAG?
- Правим доставки в Перник, започнахме малко след като се стабилизира ситуацията с коронавируса. Обслужваме Перник, Драгичево, Старци, Кладница, Нови Искър, Костинброд. В момента разширяваме склада, наехме допълнителна площ в София, за да можем да направим още рампи, където да товарят нашите доставчици. Новата ни цел е Пловдив и селищата в радиус от 150 км. Плановете ни са от началото на октомври да стартираме доставките до Пловдив, което е една доста сериозна крачка. Складовата база, която имаме в София, може да обслужва до 4000 поръчки дневно. Планираме през 2022 година да отворим складова база и във Варна, с която да обслужваме Черноморието.
[[{"fid":"359803","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":345,"width":518,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]
Автор: Даниела Денева
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.