VTEX стъпва на българския пазар с първото издание на European Digital Commerce

VTEX стъпва на българския пазар с първото издание на European Digital Commerce

VTEX стъпва на българския пазар с първото издание на European Digital Commerce

На 17-ти юни едно от най-значимите събития за електронна търговия в Източна Европа представя за първи път в България полезни практики и реални казуси от последната година.

Кирил Динов е мениджър за развитието на VTEX в Централна и Източна Европа. През последните 8 години той специализира в електронната търговия. Преди да заеме позицията във VTEX е бил търговски директор в компанията Retargeting. Основен  инициатор и движещата сила е на предстоящото първо за България издание на  European Digital Commerce: Retail full speed Ahead - едно от най-значимите събития за електронна търговия в Източна Европа.

Компанията VTEX е водещ световен доставчик на търговски и пазарни софтуерни решения, които помагат на брандове, търговци на дребно и едро, както и на производители в различни сектори да продават повече, да работят по-ефективно, да се разширяват безпроблемно и да предоставят незабравимо потребителско преживяване чрез онлайн и офлайн каналите, в които оперират. Водещи търговски брандове като Sony, Walmart, Whirlpool, Coca-Cola, Stanley Black & Decker, AB InBev и Nestlé, както и 2500 активни онлайн магазина в 32 страни се доверяват на VTEX за ускоряване и дигитално трансформиране на търговския си бизнес.

Каква е мисията на European Digital Commerce? 

Първото издание на конференцията се проведе през 2018 г. в Букурещ, Румъния. Присъстваха представители на големи компании за електронна търговия от Централна и Източна Европа, сред които eMAG, Google, Fashion Days, PayU, elefant, Vivre, както и на големи търговски центрове, куриери, софтуерни решения и агенции за разработка и внедряване. 

Основната мисия на European Digital Commerce е да събере общност на професионалисти и предприемачи в сферата на електронната търговия. Една от културните ценности на VTEX е да създадем екосистема за обмен на полезни практики. Вече четири години конференцията изгражда мрежа от контакти и създава нови възможности. Събитието среща представители на големи и успешни компании, които споделят опит и конкретни казуси от ситуацията, в която се намира бизнеса им в дадения момент. Електронната търговия се развива стремглаво и целта ни е да дискутираме препятствията и работещи практики за преодоляването им. 

[[{"fid":"374949","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1333,"width":1000,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Кирил Динов, мениджър за развитието на VTEX в Централна и Източна Европа

 

European Digital Commerce ли е официалното представяне на VTEX на българския пазар?

Да. Компанията е основана през 2000 г. в Бразилия, а през 2007 г. вече започва да обслужва онлайн платформата на Walmart за Бразилия. Глобалната експанзия започва през 2012 г., а седем години по-късно Softbank, Constellation и Gávea инвестират 140 милиона долара в нея. През 2020 г. VTEX набира инвестиция от още 225 милиона долара и вече има пазарна оценка от 1,7 милиарда долара, а в началото на 2021 г. придобива платформа за B2B търговия Workarea. В Румъния е третия европейски офис, който започва активна работа преди три години. От края на 2019 г. започва активното навлизане на VTEX на пазарите в  Централна и Източна Европа.

Щастлив съм, че именно с моята роля компанията обърна поглед към България и ето – днес е факт провеждането на първото събитие European Digital Commerce тук.

С какво е интересен българския пазар за компания като VTEX?

Първият ни български клиент е Alleop.BG. С Давид Йосифов сме приятели от много време и след като го запознах със спецификата на услугите на VTEX той ни избра за разработването на своя marketplace магазин. Вече почти една година работим по проекта, защото е много комплексен. Има много функционалности, които персонализираме конкретно за него. Партнираме си с колеги от България, Румъния и Украйна - наистина мащабна разработка. 

Именно работата по този проект привлече вниманието на VTEX и решихме, че пазарът е интересен за компанията, а и факта, че България и Румъния са близки държави помага много.  Има бизнеси в България, които представляват интерес за VTEX и заедно с Полша и Чехия това е една от целите за развитие на компанията за тази година. 

Кои ще бъдат основните акценти на European Digital Commerce? 

Първо събитие за България, целта ни е да сме максимално полезни на e-commerce бизнеса в страната в конкретната ситуация за адаптиране към „новата реалност“. През последните пет години очаквахме компаниите да се дигитализират и в един момент, преди година, обстоятелствата ги принудиха да го направят буквално за 5 дни. По време на конференцията ще покажем как действащи компании и мениджъри са се справили с пандемията, какви предизвикателства са имали и какво са направили, за да адаптират бизнеса си, така че той да продължи да се развива. През изминалата година бизнеси, които нямаха никакво онлайн присъствие трябваше да преминат изцяло в дигитална среда, защото алтернативата беше да затворят. Бях свидетел как магазин в България, който е имал 300 - 400 поръчки на месец и за един ден се оказва с 2 000 поръчки на месец. Те нямаха възможност да автоматизират процесите – поръчките постъпваха на един имейл адрес, на който отговаря служител, който след това трябва да се обади в склада. Промяната трябваше да се случи буквално за дни.

Лекторите, сред които Константин Бъчваров и Драго Драганов ще споделят опит от маркетингова гледна точка как са се справили по време на пандемията, какви предизвикателства са имали, какво са направили, за да преобърнат бизнеса и той да се развива, как цялата дигитализация се случва сякаш от днес за утре. 

Ще чуем полезни практики от Vivre, Whirlpool, Office1 и Decathlon. За бъдещето на екосистемата на електронната търговия своите визии ще споделят Владимир Докузанов (Extensa), Филип Мутафис (PaySera), Светлозар Димитров (EuShipments), Георги Малчев (Xplora) и Никола Минков (SERPACT), Христо Радичев (Медиапост) и Никола Илчев (eCommerce Academy).

[[{"fid":"374947","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"TEX е платформа, с която може да създадете свое изцяло интегрирано решение за търговия, маркетплейс и OMS.","field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":"TEX е платформа, с която може да създадете свое изцяло интегрирано решение за търговия, маркетплейс и OMS.","field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"alt":"TEX е платформа, с която може да създадете свое изцяло интегрирано решение за търговия, маркетплейс и OMS.","height":1001,"width":1500,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

VTEX е платформа, с която може да създадете свое изцяло интегрирано решение за търговия, маркетплейс и OMS.

 

Панелите ще бъдат всъщност платформи за споделяне на опит? 

Да, директно решение на проблемите, които имат бизнесите в сегашната ситуация, как са се справили реално с предизвикателствата и са открили нови възможности. 

Събитието ще се проведе онлайн, в интерактивната платформа на Internet Corp (LINK). Участниците ще могат да обменят визитки и да разговарят в отделни чат стаи, да изтеглят полезни материали, предоставени от лекторите, да коментират и задават въпроси.

Очакваме голям интерес. По време на декемврийското издание в Румъния на EDC се включиха над 450 участниците и размениха 1646 виртуални визитни картички и проведоха над 100 разговора в чат платформата. 

Датата е 17-ти юни. Събитието е безплатно, а регистрацията е отворена за всички, които имат интерес и искат да се развиват по-ефективно в своята ниша с инструментите на електронната търговия.

Facebook/VTEX България

Вижте програмата и се регистрирайте >>>

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ