400 000 хартиени удостоверения ще се издават електронно от следващата година

400 000 хартиени удостоверения ще се издават електронно от следващата година

Всички държавни органи и общини, които изискват клиентите им да представят удостоверения за дължими данъци, ще получават тази информация от НАП задължително по електронен път.

Промените са записани в Данъчно-осигурителния процесуален кодекс и влизат в сила от началото на 2018 г. В момента над близо 100 закона и наредби изискват граждани и фирми да представят пред различни държавни и общински органи удостоверения за наличие или липса на задължения, като всяка година НАП издава около 400 000 такива удостоверения на хартия.

Междувременно екипът на НАП и Асоциацията на банките в България постигнаха съгласие удостоверенията за наличие или липса на задължения за клиентите на банките при предоставянето на кредити да се заявяват и получават изцяло електронно, което ще спести значителен ресурс на клиентите. Очаква се електронният обмен между банките и НАП да започне в близките месеци.

Според изпълнителния директор на НАП Галя Димитрова основната мисия на екипа на НАП в момента е още по-добро обслужване на клиентите. „Всяка промяна е с цел намаляване на разходите и пестене на времето на данъкоплатците. Убедена съм, че успяхме да създадем един универсален способ за електронен обмен, да го представим по най-добрия начин и днес да имаме законодателна промяна, която да изисква ефективното му използване“, каза по повод промените в закона Галя Димитрова.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ