84% от потребителите ще пазаруват на Черния петък

84% от потребителите ще пазаруват на Черния петък

Малко над 84% от българските потребители смятат да пазаруват в деня на големите намаления на стоки и услуги, популярен и като Черен петък, тази година. Това става ясно от проучване на платформата за дигитални шопинг каталози Broshura.bg*, част от Offerista Group.

Броят на желаещите да се включат в Черния петък, който тази година ще се проведе на 26 ноември, се увеличава с 15% спрямо година по-рано, а 55% от потребителите заявяват, че са пазарували и предишни години по време на кампанията.

[[{"fid":"382262","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":728,"width":1368,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Голяма част от респондентите трудно преценяват каква сума ще изхарчат, тъй като бюджетът им зависи от промоциите. 26% от тях все пак посочват, че ще изхарчат между 101 и 300 лева. Близо 5% са готови да дадат над хиляда лева за покупките си.

[[{"fid":"382263","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":780,"width":1470,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Категорията черна и бяла техника е тази, към чиито продукти потребителите най-много ще се стремят по време на разпродажбите. Миналата година първата позиция беше за дрехи, обувки и аксесоари, докато тази категория сега остава на второ място. В топ 5 на най-предпочитаните категории влизат още дом и градина, детски стоки и козметика и парфюми. 56% споделят, че ще платят в брой за новите си придобивки, а останалите – чрез дебитна/кредитна карта, банков превод или на изплащане.

[[{"fid":"382264","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":760,"width":1488,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

Преобладаващата част от хората научават за намаленията на Черния петък от онлайн източници и от телевизията. Онези, които няма да се възползват от офертите, предимно отбелязват, че са взели решението по финансови причини или защото не вярват, че намаленията наистина си заслужават. Голям е процентът и на респондентите, които посочват, че нямат нужда от нищо. Същевременно обаче, ако попаднат на изгодна цена, малко над 81% от потребителите са готови да купят продукт, независимо от това, че покупката не е част от плановете им.

[[{"fid":"382265","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"4":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":782,"width":1471,"class":"media-element file-default","data-delta":"4"}}]]

*В периода от 20 до 27 септември 2021 г. Offerista Group Bulgaria проведе онлайн анкета сред 3,166 потребители. Целта на проучването е да представи какви са нагласите на българските потребители към Black Friday през 2021 г., как и дали са се променили те в сравнение с година по-рано. Респондентите са на възраст от 18 до над 65 години.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ