Две тапи по-малко по "Хемус" от днес

Две тапи по-малко по Хемус от днес

От днес ще има две тапи по-малко по АМ „Хемус“ след  предсрочно приключване на ремонтът на виадукт „Елешница“ и на двата виадукта при км 41 от магистралата. От 17.00 часа ще бъде възстановено нормалното движение и в двете ленти, обяви министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова, която инспектира ремонтите на виадукта при км 15 на магистралата, заедно с председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и Парашкев Кръстев – изпълнителен директор на „Автомагистрали” ЕАД.

Виадукт „Елешница“, е най-голямото съоръжение извън тунелите, които се ремонтират през този сезон, припомни министър Павлова. С осигурени от правителството 11,5 млн. лв. беше ремонтира платното за Варна на виадукта. Съоръжението, с дължина 646 метра, вече е с нова асфалтова настилка и хидроизолация, подменени дилатационни фуги, тротоарни конзоли, санирани стълбове. Изградена е колекторна отводнителна система, а за по-висока безопасност на шофьорите са поставени нови мантинели и пътна маркировка. Монтирани са двойни мантинели за по-добра пътна безопасност и предотвратяване обръщане или изпадане от  виадукти. Новост има и при тротоарните конзоли, които вече не са метални и нямат опасност от корозия и падане.

5,3 млн. лв. от бюджета на АПИ са вложени в ремонта на виадуктите при 41-ви километър на автомагистралата.Така общата инвестиция, осигурена приоритетно от правителството за проблемните участъци от "Хемус" е  15 млн.лв., отбеляза министър Павлова и подчерта, че средствата са вложени в качествен ремонт и нови съоръжения за пътна безопасност при най-новите и най-високи норми. „Това съоръжение не е ремонтирано 37 години, наред с всички останали, които са в лошо състояние.

Остават ограниченията за движение, подари продължаващите ремонти на тунелите на „Витиня“ и „Ечемишка“, поясни Павлова. На този етап не може да се поеме ангажимент за краен срок на ремонтите, тъй като всичко зависи от това дали ще може да се работи през зимния сезон. „При зимни условия и температура  под 5 градуса няма да може да се извършват голяма част от работите, затова не може да се ангажираме с крайна дата“, посочи Павлова.

Тя напомни, че заради ремонтите на тунелите е приета специална схема за движение. При тежки зимни условия ще се допуска преминаване на леките коли, но за тежкотоварния трафик ще има сериозни ограничения, с цел безопасното придвижване по магистралата и недопускане на блокиране. „Тежкотоварният трафик няма да преминава през магистралата, а ще трябва да ползва обходните маршрути, които са предвидени, като например пътят през Искърското дефиле. При обилен снеговалеж, когато се налага, за определен брой часове ще се спира изцяло движението по магистралата  за почистване в участъка, при „Витиня“ и „Ечемишка“. Като обходни маршрути леките автомобилите могат да ползват стария път през прохода „Витиня“, който е ремонтиран и подготвен за зимата.

2017 година ще е ключова и пикова за пътния сектор, важна за инвестициите и развитието на пътищата у нас, защото "искаме да приключим с ерата на кръпките", подчерта министър Павлова. Освен строителството на нови пътища и магистрали, приоритет за правителството е и  пътната безопасност, затова ще се залага все повече на ремонти с цялостно преасфалтиране, без кърпежи, използвайки всички нови технологии за безопасност, отбеляза Павлова.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ