Избраха кой да строи и втория лот от трасето на "Струма" през Кресненското дефиле

Избраха кой да строи и втория лот от трасето на Струма през Кресненското дефиле

Избраха кой да строи и втория лот от трасето на "Струма" през Кресненското дефиле

Агенция „Пътна инфраструктура“ избра обединението „АМ Струма-3.2.2.“, в което водещата компания е „Главболгарстрой“, да поеме проектирането и строителство на втория лот от новото трасе на магистрала „Струма“, който ще преминава източно от Кресненското дефиле. В сдружението, чиято оферта печели са още „ГБС-Инфраструктурно строителство“ АД, „ЕПОС-Емпреза Португеза де Обрас Субтеранеас“ АД.

  Стойността на проекта е 475 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение за отсечката от 10, 4 километра е 4 години и 2 месеца. В лота е включен и обходният път на Кресна с дължина 5,5 км. В отсечката са предвидени 4 тунела, както и 10 виадукта

Дружеството, предложило най-ниска оферта по този проект е „Геопът Струма 3.2.2“ с цена от  410 млн. лв. без ДДС

Цялата близо 24-километрова нова отсечка от Кресна до Крупник е разделена на два лота, за да може на обекта да се работи едновременно.

Другият участък - лот 3.2.1, е с дължина 13,2 км. За негов изпълнител в средата на ноември бе избран ДЗЗД „АПП ЛОТ 3.2.1, в което са: „ГРОМА ХОЛД“ ЕООД, „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“ АД, „ВОДНО СТРОИТЕЛСТВО – БЛАГОЕВГРАД“ АД, „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД и ВАХОСТАВ-СК“ а.с., но още не е подписан договор за строителство. По този участък се предвижда да има 3 тунела, 10 виадукта и 3 надлези и подлези. Разходите за това шосе са 499 млн. лв. без ДДС, а срокът за изпълнение – 4 години и 3 месеца.

Изборът на изпълнители за участъка засега остава само на хартия. От АПИ изрично уточняват, че строителните дейности и по двата лота ще започнат едва след като бъдат изпълнени ангажиментите, поети пред Европейската комисия. А именно - допълване на екологичната документация спрямо специфичните цели за видовете и местообитанията, предмет на опазване в двете защитени зони от мрежата Натура 2000, през които преминава лот 3.2 на АМ „Струма“, намаляване на натиска от трафика върху природата и повишаване на безопасността в отсечката от Е-79 през дефилето. В края на октомври 2019 г. Европейската комисия отказа да финансира по кохезионните фондове дострояването на автомагистрала „Струма“ през Кресненското тъй като нейна преценка проектът е в нарушение на европейските директиви за опазване на защитените зони, а графикът и сумата, разписани в него, са необмислени или сгрешени.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ