Създават дигитален експортен хъб за българския бизнес
Министерството на икономиката обяви начало на инициатива за създаване на дигитален експортен хъб в подкрепа на българския износ, който е засегнат от кризата с COVID-19, съобщиха от ведомството. Идеята е проектът да се реализира със съдействието на българския бизнес и търговските представители зад граница.
Това стана ясно по време на видеоконферентна връзка между министъра на икономиката Лъчезар Борисов, представителите на бизнеса у нас и сътрудниците по търговско-икономическата дейност.
Министърът на икономиката Лъчезар Борисов обеща тази идея да се реализира в най-кратки срокове. По време на среща между него представителите на бизнеса у нас и сътрудниците по търговско-икономическата дейност бяха дадени предложения портфолиото на фирмите и предлаганите от тях услуги да бъде на английски език, за да са по-достъпни за всички потребители в световен мащаб. По думите на икономическия министър въпреки положителните нива на показателите на вътрешно потребление и инвестициите в страната, създаването на подобна платформа е належащо и е обусловено от спада на българския износ през третото тримесечие на 2020г., който бе най-засегнат от разпространението на коронавирусната инфекция по света.
Борисов напомни, че именно в условията на криза всички трябва да солидализираме усилията си и да проявим гъвкавост и креативност, за да спомогнем максимално бързо всеки един сектор от икономиката ни да възстанови позициите си.
Както е известно българският износ се понижи с 7,6% на годишна база през първите 9 месеца на 2020 г. – при износа за трети страни понижението е 11,2%, а при износа за страните от ЕС – 5,7%.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.